برگزاری «جشنواره روستا مهد زندگی، تلاش و نشاط اجتماعی» در میامی
کد خبر: 3828070
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱

برگزاری «جشنواره روستا مهد زندگی، تلاش و نشاط اجتماعی» در میامی

گروه اجتماعی- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از برگزاری جشنواره روستا مهد زندگی، تلاش و نشاط اجتماعی در ۱۶ روستای میامی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

برگزاری «جشنواره روستا مهد زندگی، تلاش و نشاط اجتماعی» در میامی

به گزارش ایکنا از سمنان، امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از برگزاری جشنواره روستا مهد زندگی، تلاش و نشاط اجتماعی در ۱۶ روستای میامی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این جشنواره بزرگ که بیش از ۳۰ هزار نفر را در میامی در بر می‌گیرد در روستای باغچه برگزار شد که هدف از این جشنواره نشان دادن توانمندی‌های مردم و ظرفیت‌های فراوان روستاهای منطقه میامی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه کاهش دغدغه‌ها و آسیب‌های اجتماعی یکی از محورهای اجرای این طرح است، متذکر شد: جشنواره روستا مهد زندگی، تلاش و نشاط اجتماعی تلاش دارد تا به مردم این اعتماد به نفس را بدهد که با تکیه بر ظرفیت‌هایشان می‌توانند اتفاقات بزرگی را در روستایشان رقم بزنند.

بینایی با بیان اینکه کارگاه‌های مختلفی در قالب این جشنواره برای افزایش اعتماد به نفس و توانمند سازی اهالی این روستاها برگزار می‌شود،افزود: یکی از تأکیدات استانداری برای برگزاری این جشنواره در میامی، وجود آسیب‌ها و استرس‌های اجتماعی در این شهرستان و به خصوص در کالپوش است که رانش زمین آن را تشدید نیز کرده است.

احمد ملایری فرماندار میامی نیز با بیان اینکه در قالب طرح روستا مهد زندگی، تلاش و نشاط اجتماعی با حضور اهالی روستا، قرار است آموزش‌های خوبی به روستاییان داده شود، گفت: این طرح تا روز پانزدهم مرداد ماه ادامه دارد و حسن ختام آن نمایشگاهی از توانمندی‌های حضار در این طرح است.

به گفته وی؛ یکی از محورهای این طرح کاهش مهاجرت و در گام دوم حتی ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha