فعالیت ۷۸ اقامتگاه بوم‌گردی در روستا‌های سمنان
کد خبر: 3828218
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

فعالیت ۷۸ اقامتگاه بوم‌گردی در روستا‌های سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه در این استان ۴۰ روستای هدف گردشگری وجود دارد، گفت: ۷۸ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای استان فعال است.

فعالیت 78 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان عصر روز گذشته، 27 تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای استان فعال است که این اماکن توانسته‌اند اشتغال و توسعه اقتصادی خوبی را به روستاهای استان هدیه دهند، گفت: استان سمنان دارای ۴۰ روستای هدف گردشگری است.

وی با بیان اینکه سمنان به واسطه قرارگیری در جنوب البرز و شمال کویر دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری به خصوص روستایی است، ابراز کرد: وجود روستاهای متعدد گردشگری گواه این مدعا است که سمنان یک مقصد گردشگری محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه این اداره‌کل با مرمت آثار تاریخی در روستاها برای توسعه گردشگری تلاش می‌کند، افزود: ۲۰ اثر تاریخی در یکسال اخیر در روستاهای استان سمنان مرمت و بازسازی شده است.

جمال متذکر شد: ۱۶ اثر ثبت شده استان سمنان در فهرست آثار ملی به روستاها تعلق دارد و این نشان می‌دهد که روستاهای استان تا چه میزان در توسعه گردشگری ظرفیت دارند .

جمال یادآور شد: این اداره کل دوره‌های آموزشی توانمندسازی روستاها در حوزه گردشگری برای مدیران و فعالان اقامتگاه‌های بوم گردی، دهیاران و فعالان گردشگری روستاهای هدف گردشگری را نیز برگزار می‌کند.

وی متذکر شد: مرمت و بازسازی مسجد جامع فرومد، چاپارخانه روستای ارمیان میامی، کاروانسرای الهاک، امامزاده شمس‌الدین روستای تویه دامغان، اجرای طراحی و لند اسکیپ مقبره شیخ حسن جوری، مرمت کاخ ابراهیم خان روستای ملاده مهدی شهر، مرمت و ساماندهی منطقه چشمه علی دامغان، مرمت آب انبار روستای قاطول گرمسار و ارگ اعلا سمنان در این ماه‌های اخیر صورت گرفته است.

انتهای پیام

captcha