ایجاد رواق رضوی در آستان امامزاده یحیی(ع) سمنان
کد خبر: 3828633
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

ایجاد رواق رضوی در آستان امامزاده یحیی(ع) سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از ایجاد رواق رضوی در آستان مقدس امامزاده یحیی بن موسی الکاظم(ع) در سمنان خبر داد.

ایجاد رواق رضوی در آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عصر روز گذشته، 29 تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خدمت به مردم از اولویت‌های مهم و اساسی اوقاف و امور خیریه استان سمنان است، اظهار کرد: رواقی به‌عنوان رواق رضوی در آستان مقدس امامزاده یحیی بن موسی الکاظم(ع) در سمنان راه‌اندازی شده است.

وی هدف از راه‌اندازی این رواق را ارائه خدمات به مردم با عنوان رواق خدمت و محبت به رسم امام هشتم(ع) برشمرد و افزود: برپایی ایستگاه‌هایی برای خدمت‌رسانی در قالب مشاوره خانواده، حقوقی و‌ مشاوره سلامت  از جمله مواردی است  که در رواق رضوی دایر است.

به گفته واحدی، رواق رضوی در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) سمنان، ایستگاه‌های مهدالرضا، آموزش و ثبت‌نام خادمیاران، ایستگاه کارآفرینی و اشتغال و غرفه کتاب و کتاب‌خوانی از دیگر بخش‌های این رواق است.

حضرت یحیی(ع) فرزند بلافصل حضرت موسی بن جعفر(ع) در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در پنج‌ سالگی از نعمت وجود پدر محروم شد که یکی از ممتازترین ویژگی این بقعه نسبت به سایر بقاع متبرکه این است که صاحب بقعه، برادر امام رضا(ع) است.

در ایوان بقعه تعدادی از علمای معروف و برجسته سمنان چون آیت‌الله شیخ محمدعلی عالمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ ملا غلامحسین هراتی، آیت‌الله شیخ محمدرضا فیض سرخه‌ای، آیت‌الله حاج شیخ مهدی شریفی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سید‌علی‌اکبر سیادتی و حجت‌الاسلام حاج شیخ علی‌اکبر ادب و حاجی شیخ هادی شریفی مدفون‌ هستند.

همچنین در ضلع شمالی حرم حضرت امامزاده یحیی(ع) مراقد مطهر بیش از 270 نفر از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی سمنان وجود دارد که زینت و اعتبار خاصی به آستانه بخشیده و امت شهیدپرور و متدین به دلیل علاقه و اعتقاد قلبی خود و به‌منظور بهره گرفتن از فیوضات معنوی و فضای روحانی این مکان مقدس فواصل طولانی را پیموده و با اشتیاق فراوان برای عبادت و برآورده شدن حاجات خود به این مکان مقدس روی می‌آورند.

انتهای پیام

captcha