مهمترین دستاورد دفاع مقدس؛ تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی
کد خبر: 3845243
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

مهمترین دستاورد دفاع مقدس؛ تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی مهمترین دستاورد دفاع مقدس است گفت: جنگ ما گنج است و امروز طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری باید مسئولیت‌های بزرگ و کلان را به جوان‌ها سپرد و از آن‌ها حمایت کرد.

مهمترین دستاورد دفاع مقدس؛ تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان، ظهر امروز 5 مهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود با بیان اینکه آبشخور فکری دفاع مقدس از قرآن ناشی می‌شود گفت: رزمندگان با فتوا و حکم نایب امام زمان (عج) در میدان حاضر شدند، شهید کسی که با تکیه‌بر مبانی قرآنی و با فتوا امام عادل به میدان حضور می‌یابد لذا همه این موارد تقدس آفرین است.

امام‌جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه مدارا با دشمن هیچ زمان نمی‌تواند ما را به پیروزی برساند، متذکر شد: خدای متعال متقین را یاری می‌کند که در این راستا بود که دشمن به بهانه حاکمیت بر اروندرود و جزایر سه‌گانه و خودمختاری برخی استان‌های مرزی وارد نبرد با ایران شد که به هیچ‌یک از خواسته‌های خود نرسید.

وی ارائه الگوی مبارزه با قدرت‌های بزرگ، تکیه نکردن به دشمن، رشد باورهای دینی و معنویت در دنیای مادی‌زده و تکیه‌بر ظرفیت‌های درون را از دستاوردهای جنگ تحمیلی هشت‌ساله برشمرد و افزود: فرماندهان جنگ و خط‌شکن‌ها جوان‌هایی بودند که توانستند حماسه‌آفرینی کنند.

عبداللهیان مهم‌ترین عامل آغاز جنگ را اسلام‌خواهی ایران دانست و افزود: دشمن می خواست نقشه بین‌المللی را تغییر دهد و ازاین‌رو آمریکا جنگ نیابتی علیه ما راه انداختند و برخی کشورهای عربی و آفریقایی با پول و ادوات نظامی و جاسوسی در داخل منافقان پست و وطن‌فروش و ستون پنجم دشمن همه سدی برابر ما ایجاد کردند ولی جوانان هوشیار ما این سد را شکستند.

امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه در جنگ هشت‌ساله باب تعرض به جمهوری اسلامی بسته شد، یادآور شد: امروز دشمن از گزینه‌های نظامی می‌هراسد لذا تحریم را به نشانه ضعف و حقارت خود برای جمهوری اسلامی به‌کاربرده است.

انتهای پیام

captcha