مردم چهارمحال‌وبختیاری ۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 3848694
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

مردم چهارمحال‌وبختیاری ۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری، گفت: مردم استان در شش ماهه نخست امسال چهار میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی هاشمی، رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با بیان اینکه زکات دریافتی از مردم صرف کمک به نیازمندان و ارائه خدمت به آن‌ها می‌شود، بیان کرد: از این مجموع ۲ میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان زکات فطریه، ۱۵۳ میلیون تومان زکات واجب، شامل جو و گندم و بیش از ۲ میلیارد تومان زکات مستحب جمع‌آوری شده است.

وی با تشریح نحوه هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده، گفت: ۸۴ درصد از زکات پرداختی مردم استان در زمینه خرید جهیزیه، درمان نیازمندان، تحصیل، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و رفع نیازهای معیشتی مستمندان هزینه شده است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان ادامه داد: همچنین ۱۶ درصد باقی مانده نیز صرف احداث، مرمت و بازسازی پروژه‌های عمرانی شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه ۳۵ روحانی به عنوان مبلغ در حوزه زکات و ۳۷۶ عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان فعالیت می‌کنند، گفت: تا کنون ۱۳۳ جلسه شورای زکات در روستاها تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین احکام زکات و موارد مصرف آن گفت: نمودار احکام کلی زکات بر اساس فتوای همه مراجع شامل زکات مستحبی و واجب تهیه و در اختیار عاملان زکات قرارگرفته است.

 

انتهای پیام
captcha