الگوی زندگی ایرانی ـ اسلامی به گفتمان عمومی تبدیل شود
کد خبر: 3850004
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

الگوی زندگی ایرانی ـ اسلامی به گفتمان عمومی تبدیل شود

گروه اجتماعی ــ مسئول دفتر قرآن و عترت اداره ارشاد سمنان، با بیان اینکه کارکردهای تبعات منفی جامعه مدرن با شناخت دقیق از سبک زندگی اسلامی خنثی می‌شود، گفت: الگوی زندگی ایرانی ـ اسلامی تبدیل به گفتمان عمومی شود.

تبدیل الگوی زندگی ایرانی –اسلامی به گفتمان عمومی

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عصر روز گذشته، 22 مهر در نشست تخصصی سبک زندگی گام دوم در اداره فرهنگ و ارشاد استان با بیان اینکه اجرایی شدن سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی تهاجم فرهنگی را از بین می‌برد، اظهار کرد: برای مقابله با الگوهای نامطلوب سبک غربی باید خانواده‌ها را با الگوی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی آشنا کرد که ترویج این اصل نیازمند اصل مهم آموزش است.

وی ادامه داد: کارکردهای تبعات منفی جامعه مدرن با شناخت دقیق از سبک زندگی اسلامی خنثی خواهد شد و نبود آموزش از جمله عواملی ایست که تحکم بنیان خانواده را به مخاطره می‌اندازد که در این راستا باید این الگوی زندگی ایرانی ـ اسلامی تبدیل به گفتمان عمومی شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره ارشاد سمنان با تأکید بر اینکه اکثر افراد با گفتمان مرتبط با جامعه قرآنی و خصوصاً سبک زندگی اسلامی آشنایی چندانی ندارند، متذکر شد: بی‌توجهی به مسائل تربیتی ریشه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است.

نورمحمدی تبیین و تقویت سبک زندگی اسلامی و توجه به مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی را لازمه موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی برشمرد و یادآور شد: پیروی از دستورات دینی موجب رسیدن انسان به کمال می‌شود.

به گفته وی، دستورات دین به همه امور زندگی فردی و اجتماعی فردی و گروهی انسان توجه دارد که در این راستا برای رسیدن به سعادت و جلوگیری از بروز ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی باید این نوع سبک زندگی گسترش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha