پیش‌بینی 13 مرکز اسکان اضطراری زائران پیاده در دهه پایانی صفر
کد خبر: 3850696
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

پیش‌بینی 13 مرکز اسکان اضطراری زائران پیاده در دهه پایانی صفر

گروه اجتماعی ــ معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: پیش‌بینی می‌شود 13 مرکز اسکان اضطراری زائران پیاده در سطح شهر ویژه ایام پایانی ماه صفر آماده‌سازی شود.

یش‌بینی 13 مرکز اسکان اضطراری زائران پیاده در دهه پایانی صفربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نرگس شالچیان معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد امروز 25 مهرماه در جلسه هماهنگی تمهیدات شهرداری مشهد در دهه پایانی ماه صفر که در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: 13 مرکز اسکان اضطراری برای زائران پیاده در سطح شهر مشهد ویژه ایام پایانی ماه صفر با ظرفیت 5100 نفر آماده شده است.

وی ادامه داد: این مراکز شامل سالن ورزشی وحدت، سالن ورزشی یاس نبی در طبرسی شمالی، سوله بحران شهید ناصری در ورودی جاده کلات، سوله بحران بسیج در میدان فجر، مجموعه ورزشی شهید باهنر در جاده سرخس، سوله بحران بوستان زائرپذیرغدیر، سالن ورزشی شهید مغنیه در خیابان کوشش، سالن ورزشی خاقانی در بلوار خاقانی، سالن ورزشی میثاق و شهدای شهرداری در بلوار هاشمی رفسنجانی، سالن ورزشی گلسا در بلوار دانشجو، سالن ورزشی شهید آراسته در امیریه و همچنین مرکز بهشت‌ رضا در آرامستان بهشت رضا هستند.

شالچیان تصریح کرد: آماده‌سازی این مراکز اسکان اضطراری زائران پیاده با همکاری معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد انجام شده است.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد همچنین از آغاز ثبت نام کمپین شهروند میهمان‌نواز حریم رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده در دهه پایانی صفر خبر داد و اظهار کرد: همانند سال گذشته 6 درگاه ثبت‌نام وجود دارد که این درگاه‌ها شامل ربات تلگرامی (mashhadisho_bot)، مشهدی شو، سایت مشهدی شو (mashhadisho.ir)، تلفن خدمات گردشگری و زیارت به شماره 0513135، ارسال عدد 8 به شماره 1000181 به صورت غیر حضوری و مراجعه حضوری به معاونت‌ فرهنگی مناطق سیزده‌گانه شهرداری و مراکز راهنمای زائر و اطلاعات سفری سطح شهر است.

وی ادامه داد: امسال پس از ثبت‌نام در سایت، پیامکی به فرد ارسال می‌شود که ایستگاه، نوع خدمت، زمان و مکان حضور و شماره رابط در آن پیامک اعلام شده، کد ملی فردی که ثبت‌نام کرده نیز برای رابط ایستگاه پیامک می‌شود، بنابراین ساماندهی به صورت کاملا هوشمند اتفاق می‌افتد.

شالچیان با بیان اینکه همه افراد می‌توانند در کمپین شهروند میهمان‌نواز حریم رضوی شرکت کنند عنوان کرد: امسال 32 خدمت دو بخش تخصصی و عمومی، 23 ایستگاه حمایتی و مشارکتی در سطح شهر و مبادی ورودی و 13 مرکز اسکان اضطراری داریم.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه «فرم ثبت‌نام ما از چند بخش تشکیل شده است تصریح کرد: بخشی مربوط به اطلاعات شخصی فرد و بخشی دیگر مربوط به ایستگاه‌ها و مراکز اسکان است که شخص با توجه به تمایل، ایستگاه یا مرکز اسکان خود را انتخاب می‌کند و با توجه به ایستگاهی که انتخاب می‎نماید، لیست خدمات نشان داده می‌شود و براساس آن فرد می‌تواند یک خدمت را انتخاب نماید، زیرا اگر چند انتخاب انجام دهد، ممکن است تداخل اتفاق بیافتد.

در ادامه حسین کریمی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه 10 مشهد طی سخنانی بیان کرد: در ایستگاه استقبال از زائران منطقه ما جانبازان مرکز توان‌بخشی امام خمینی(ره) و معلولین آسایشگاه توان‌بخشی فیاض‌بخش خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: ابعاد ایستگاه این منطقه 1000 مترمربع است و حدود 15 غرفه خدمت‌رسانی در این ایستگاه صورت می‌گیرد. این غرفه‌ها با مشارکت هیئت خادم‌العباس، جانبازان مرکز توانبخشی امام خمینی(ره) و معلولین آسایشگاه توان‌بخشی فیاض‌بخش در قسمت‌های پشتیبانی و پذیرایی اداره خواهد شد.

کریمی افزود: سازه‌های این ایستگاه در خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر نصب شده و رسما آماده استقبال از زائران هستیم، از 25 مهرماه نصب بنرهای اطلاع‌رسانی را در بزرگراه آزادی خواهیم داشت تا شهروندان در جریان آخرین اطلاعات خدمات‌رسانی دهه پایانی ماه صفر قرار گیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه 10 مشهد با اشاره به همکاری معاونت زیارت و گردشگری تصریح کرد: در این ایستگاه برای رفاه حال زائران سرویس‌های بهداشتی نصب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha