خدمت‌رسانی به 105 هزار زائر پاکستانی در زاهدان
کد خبر: 3850896
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

خدمت‌رسانی به 105 هزار زائر پاکستانی در زاهدان

گروه فرهنگی- دبیر ستاد اربعین اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای ماه محرم تا امروز به 105 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی که از طریق مرز میرجاوه وارد استان و سپس عازم کربلا شدند، خدمت‌رسانی شده است.

حجت‌الاسلام هاشم رعنایی، دبیر ستاد اربعین اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: از ابتدای ماه محرم تا امروز به 105 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی که از طریق مرز میرجاوه وارد استان و سپس عازم کربلا شدند، خدمت‌رسانی شده است.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به زوار در مرز میرجاوه و همچنین زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان صورت گرفته است، افزود: ورود زائرین غیرایرانی اربعین حسینی از اول محرم آغاز شده اما از ۱۰ مهرماه خدمات رسانی به زائرین به صورت رسمی در موکب سازمان اوقاف محور سیستان و بلوچستان آغاز شده شدت بیشتری به خود گرفت.

دبیر ستاد اربعین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: برای استقبال و پذیرایی شایسته از زائرین خدمات گوناگونی در زمینه اسکان، اطعام، بهداشت و درمان، امنیت و برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه طرح خدمات رسانی به زائرین با همکاری نهادهای مختلف دولتی و نیروهای مردمی انجام می‌شود اما طبیعتاً خدمات دهی روزانه به طور متوسط به ۲ الی ۱۰ هزار نفر، نواقصی هم خواهد داشت که امیدواریم این نواقص در سال‌های آینده به حداقل ممکن برسد.

رعنایی عنوان کرد: این طرح چند سال است که در موکب زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان اجرا می‌شود اما امسال حضور شهید گمنام به این مکان معنویت و برکت خاصی بخشیده بود.

انتهای پیام
captcha