از پیاده‌روی جاماندگان اربعین تا عزاداری سنتی در مسجد جامع
کد خبر: 3850910
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
دارالعباده در عزای اربعین حسینی/

از پیاده‌روی جاماندگان اربعین تا عزاداری سنتی در مسجد جامع

گروه اجتماعی ــ همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارالعباده یزد غرق در ماتم و عزا شد.

از پیاده‌روی جاماندگان اربعین تا عزاداری سنتی در مسجد جامعبه گزارش ایکنا از یزد، مردم دارالعباده استان یزد همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با برگزاری مراسم‌های مختلف در عزای این روز به سوگ نشستند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین

عاشقان امام حسین (ع) و شهدای کربلا که از سفر اربعین و شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین جا مانده بودند، با پیاده‌روی با عنوان جاماندگان اربعین، شوق خود برای شرکت در این گردهمایی بزرگ را به نمایش گذاشتند.

این مراسم صبح امروز از میدان امام حسین (ع) به سمت حسینیه بزرگ نجف آباد برگزار و راهپیمایان در طول مسیر به مداحی و سینه‌زنی پرداختند و در پایان و در محل حسینیه بزرگ نجف آباد، زیارت اربعین قرائت شد.

عزاداری سنتی در مسجد جامع

همچنین عزادارای حسینی  از ساعت۷:۳۰ صبح امروز مصادف با اربعین حسینی با برپایی همایش پیاده روی با عنوان راهپیمایی جاماندگان اربعین از آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) حرکت و در طول مسیر  به عزاداری پرداخته و در پایان این راهپیمایی با حضور در مسجد جامع یزد طبق سنتی قدیمی به عزاداری پرداختند.

این مراسم که به صورت زنده از شبکه استانی پخش شد، میزبان خیل عظیمی از عزاداران و هیئت‌های عزاداری بود که از عصر روز قبل از اربعین در مسجد جامع کبیر یزد حضور می‌یابند.

همچنین به این مناسبت مجلس عزاداری از سوی آیت‌الله ناصری، امام جمعه یزد و مراسم دانش آموزی صبح اربعین در محل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان یزد برگزار شد.

انتهای پیام
captcha