ساماندهی شبکه‌های اجتماعی از دغدغه‌های شورای فرهنگ عمومی است
کد خبر: 3855627
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

ساماندهی شبکه‌های اجتماعی از دغدغه‌های شورای فرهنگ عمومی است

گروه فرهنگی ــ امام جمعه شاهرود یکی از دغدغه‌های مهم شورای فرهنگ عمومی شهرستان را ساماندهی شبکه‌های اجتماعی برای جلوگیری از پخش دروغ و تشویش اذهان عمومی برشمرد.

ساماندهی شبکه‌های اجتماعی از دغدغه‌های شورای فرهنگ عمومی است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام عباس امینی، رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود، امروز، 18 آبان در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی را شناسایی آسیب‌های نظری و عملی دانست و افزود: گاهی دشمنان در فرهنگ عمومی یک شهر شبهاتی ایجاد می‌کنند که باید این شورا آن‌ها را شناسایی و در حل آن کوشا باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری(ع) مبنی بر اینکه با تقواترین مردم کسی است که در برخورد با شبهات توقف کند، گفت: فرهنگ عمومی از امور مختلفی تشکیل شده که آسیب‌هایی آن را تهدید می‌کند و یکی از این آسیب‌ها ایجاد شبهه است.

به گفته وی، عابدترین مردم کسانی هستند که واجبات را انجام می‌دهند، زاهدترین مردم نیز کسانی هستند که فعل حرام را ترک کنند و همچنین کوشاترین مردم هم کسانی هستند که گناه نکنند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تجلیل از موکب‌داران اربعین ضروری است، گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بخش عمومی فعالان فرهنگی را شناسایی و برای تقدیر از آنان به شورای فرهنگ عمومی معرفی کنند که در این راستا راهپیمایی اربعین بزرگترین نماد حضور شیعیان بوده و شهرستان شاهرود از لحاظ تعداد حاضران و همچنین موکب‌های برپاشده نقش پر‌رنگی در این راهپیمایی داشتند.

احمد خرم، سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه موکب‌داران بعد از مراسم اربعین خدمات خود را در ورودی و خروجی شهر شاهرود به زائران امام هشتم(ع) ادامه دادند، افزود: خدمات قابل توجهی توسط تیم پزشکی اعزامی از شاهرود به زائران حسینی(ع) در اربعین داده شد.

خوشقدم، فرمانده سپاه ناحیه شاهرود از اعزام دانش‌آموزان این شهرستان به مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور خبر داد و افزود: این اعزام در دو نوبت که مرحله اول آن ۲۸ آبان است به‌وسیله شش اتوبوس برای بانوان و در مرحله دوم بهمن‌ماه توسط شش اتوبوس برای آقایان انجام خواهد شد.

یادآور می‌شود، شورای فرهنگ عمومی به‌منظور سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت فرهنگ عمومی کشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگ عمومی کشور برای یافتن زمینه‌های تحقق و اجرایی شدن آن‌ها، بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط و جریانات فرهنگی کشور و سنجش نظام فرهنگی جامعه به‌منظور تعیین نقاط قوت و ضعف آن و ارائه راه حل‌‌های مناسب و بررسی و تجزیه و تحلیل و رصد جریانات فرهنگی جهان و تبیین تأثیر کانون‌ها و ابزارهای مهم در این زمینه و تعیین میزان تأثیر آن بر فرهنگ عمومی کشور و ارائه پیشنهادهای لازم و گزارش تحلیلی جامع به شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از وظایف آن است.

انتهای پیام
captcha