حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اوقاف است
کد خبر: 3856787
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸

حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اوقاف است

گروه اجتماعی ــ مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف گفت: افزایش تعامل بین وقف و فناوری‌های نوین و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان یکی از اولویت‌های اوقاف است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در این استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین روحانی‌نژاد، مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه،  شب گذشته، 21 آبان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه باید جهت افزایش تعامل بین وقف و فعالیت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی کنیم و ارتباط این دو بخش را بیش‌ازپیش گسترش دهیم، گفت: زمینه‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در حوزه موقوفات وجود دارد، باید از آن‌ها به نحو احسن استفاده شود و یکی از اقدامات مهم این است که تلاش کنیم بیش‌ازپیش از فناوری‌های روز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه سرمایه‌گذاری در موقوفات با هدف افزایش بهره‌وری موقوفات است و اقدامات خوبی در این حوزه انجام‌ شده است که آثار و برکات این سرمایه‌گذاری‌ها در آینده‌ای نزدیک مشخص و معلوم می‌شود.

روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه باید در اجرای پروژه‌ها مصلحت مردم منطقه و شهر را ببینیم، یادآور شد: همان‌گونه که دفاع از مصلحت وقف مهم است و باید در این راستا تلاش کنیم، دفاع از مصلحت جامعه و مردم نیز مهم است و باید به آن کمک کنیم.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه یکی از وظایف ما اجرای نیات موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه است و درگذشته نیز حوزه‌ها به‌وسیله موقوفات خودشان اداره می‌شدند، متذکر شد: باید تلاش کرد با افزایش بهره‌وری موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه نسبت به تأمین منابع مالی مورد نیاز حوزه‌ها اقدام شود و حوزه‌ها به جایگاهی برسند که بی‌نیاز از اتکا به اعتبارات دولتی اداره شوند.

به گفته وی، کمک به آزادی زندانیان از محل موقوفات مرتبط و جذب کمک‌های خیران نیز یکی دیگر از اقدامات مهمی است که در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد و یکی از اقداماتی است که آثار و برکات اجتماعی وقف را در جامعه به‌خوبی نمایان می‌کند.

انتهای پیام
captcha