ایجاد کتابخانه عمومی در مناطق روستایی سمنان
کد خبر: 3857131
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

ایجاد کتابخانه عمومی در مناطق روستایی سمنان

گروه فرهنگی- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر لزوم ارتقای سرانه مطالعه در استان گفت: کتابخانه عمومی در مناطق روستایی احداث می‌شود.

ایجاد کتابخانه عمومی در مناطق روستایی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی کتابخانه استان سمنان، مهدی صمیمیان،مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان شب گذشته 22 آبان در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه کتابخانه‌ها کانون ارتباط اجتماعی هستند، اظهار کرد: جهت ارتقای سرانه مطالعه، کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی استان احداث می‌شود.

وی با اشاره به پروژه احداث یک باب کتابخانه در روستای خیرآباد گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک برای ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها در دستور کار قرار دارد و در این راستا کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد:  کتابخانه‌ کانونی است که موجب تبادل سواد و دانش می‌شود که در این راستا تقویت زیرساخت‌ها و افزایش سرانه کتابخانه‌های عمومی نقش مؤثری در ارتقای سرانه مطالعه در استان ایفا می‌کند.

صمیمیان با اشاره به اینکه همکاری و تعامل دهیاری‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تقویت می‌شود، افزود: احداث کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی سبب ایجاد پویایی و ارتقای سطح علمی روستانشینان می‌شود.

حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز  با بیان اینکه در نیمه ابتدایی سال جاری ۳۷۱ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان امانت‌گرفته شده است، متذکر شد: این آمار نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشت.

 به گفته شاکری یک‌میلیون و ۸۷۰ هزار و ۷۴ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان وجود دارد که در این راستا بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سرانه مطالعه و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در فرهنگ عمومی مردم این منطقه از دیگر اولویت‌های مهم این نهاد است.

انتهای پیام
captcha