تدوین برنامه جامع توسعه نشاط اجتماعی سلامت در سمنان
کد خبر: 3858266
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

تدوین برنامه جامع توسعه نشاط اجتماعی سلامت در سمنان

گروه اجتماعی ــ استاندار سمنان با بیان اینکه برای پیشگیری از سرطان باید برنامه‌های اجتماعی در اولویت قرار گیرد، گفت: تدوین برنامه جامع توسعه نشاط اجتماعی سلامت با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی امری ضروری است.

تدوین برنامه جامع توسعه نشاط اجتماعی سلامت در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا آشناگر، استاندار، عصر روز گذشته، 28 آبان در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان از افزایش صعودی انواع سرطان در استان ابراز نگرانی کرد و افزود: ضروری است تا برای پیشگیری از سرطان برنامه‌هایی نظیر تغییر سبک زندگی که در سلامت جامعه مؤثر هستند، بیشتر مدنظر قرار گیرند.

وی ادامه داد: برنامه‌های اعلام‌شده در حوزه مبارزه با سرطان به اعتبار نیاز دارد که در این راستا کمبود اعتبارات استانی و ملی بودن اعتبارات حوزه بهداشت و درمان از عواملی است که اجرای برنامه‌ها را با چالش مواجه می‌کند که ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی نیز حضور مؤثرتری داشته باشند.

آشناگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حوزه پیشگیری از سرطان را امیدوارکننده دانست و افزود: برای پیشگیری از سرطان باید برگزاری برنامه‌های اجتماعی در اولویت قرار گیرد که بر این اساس تدوین برنامه جامع توسعه نشاط اجتماعی سلامت با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی امری ضروری است.

استاندار سمنان متذکر شد: حداقل شرایط استاندارد یک زندگی سالم در شهرهای استان سمنان فراهم شود که توسعه ورزش همگانی در راستای افزایش نشاط و سلامت برای گروه‌های هدف مانند دانش‌آموزان، جوانان و سالمندان باید مورد توجه قرار گیرد و از سویی دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در این خصوص برنامه‌های مؤثری را ارائه دهند.

به گفته وی، کم‌تحرکی و افزایش وزن دلیل عمده ایجاد برخی سرطان‌هاست که در این راستا  شهرداری‌ها باید به ایجاد فضاهای ورزشی اقدام و با بهره‌گیری از فضاها و دستگاه‌ها زمینه بیشتر تحرک و نشاط را در جامعه ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha