قرار گرفتن بین دو حرم اهل بیت(ع) ظرفیتی برای رشد معنویت در سمنان است
کد خبر: 3862254
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

قرار گرفتن بین دو حرم اهل بیت(ع) ظرفیتی برای رشد معنویت در سمنان است

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی استاندار سمنان با بیان اینکه قرار گرفتن استان بین دو حرم ائمه اطهار‌(ع) فرصتی مغتنم برای استفاده معنوی است، گفت: باید از این موقعیت جغرافیایی در راستای ارتقای مسائل و موضوعات معنوی، نهایت بهره معنوی را برد.

قرار گرفتن بین دو حرم  اهل بیت ظرفیتی برای رشد معنویات در سمنان است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی استانداری، ظهر امروز، 16 آذر در اجلاسیه نماز استان سمنان با عنوان «نماز و مدرسه» که در سالن شهید مطهری برگزار شد، با بیان اینکه استان در بین دو حرم علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه‌(س) قرار دارد و این مهم ظرفیتی برای رشد معنویات در این  شهر است، اظهار کرد: باید بتوان ‌از این موقعیت جغرافیایی در راستای ارتقای مسائل و موضوعات معنوی، نهایت بهره و استفاده معنوی را برد.

وی ادامه داد: نماز، تأثیرات اجتماعی نیز به همراه خواهد داشت و ما را از فحشا و منکرات دور خواهد کرد. نماز نعمت و فرصتی است که خداوند در اختیار انسان قرار داده و باید زیرک بود تا در زندگی شخصی و اجتماعی ضمن بهره بردن از آن، خود را نیز نسبت به آسیب‌ها مصون‌سازی کنیم.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه  انسان همواره با کمال‌گرایی به‌دنبال بهترین و بیشترین‌ها است، یادآور شد: برای اطمینان قلب خود و تأثیرات اجتماعی راهکار این است که این نجوا و گفت‌وگوی با خالق را در کنار هم و باهم انجام دهیم و خالق هستی این رخصت را از طریق نماز به ما عنایت فرمود تا هرگاه تمایل داشتیم با او گفت‌وگو کنیم.

خجسته‌پور با تأکید براینکه ما باید به اهمیت‌ نعمت نماز اول وقت و این ‌موضوع پی برده و بتوانیم برای نسل جوان، نوجوان و آینده‌سازان جامعه اسلامی، این موضوع را به عنوانی فرصت و نعمتی از سوی خداوند نهادینه‌ کنیم، اظهار کرد: در فقه اسلامی آمده اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا کند، از ثواب بی‌نهایتی در نماز برخوردار خواهد بود و این‌ ثواب قابل محاسبه نیست.

به گفته وی، وهابیان در بحث زیارت قبور ائمه معصومین‌(ع) از شیعیان ایراد می‌گیرند، آن‌ها وجه حضور در کنار یک عزیز و دست گرفتن به ضریح مقدس را لحاظ می‌کنند، اما وجه دوم حضور آن همه انسان باانرژی مثبت در کنار هم را هرگز نمی‌بینند.

انتهای پیام
captcha