ارزش‌های اسلامی از طریق فضای مجازی تبیین شود
کد خبر: 3872010
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

ارزش‌های اسلامی از طریق فضای مجازی تبیین شود

گروه اجتماعی ــ مسؤول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه ارزش‌های اسلامی باید از طریق فضای مجازی تبیین شود، گفت: مساجد باید با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار تولیدکننده مغزافزار باشد و یکی از کارکردهای طرح ملی فهما نیز توانمندسازی فعالان مساجد در قالب فعالیت‌های مجازی است.

ارزش‌های اسلامی از طریق فضای مجازی تبیین شود

به گزارش ایکنا از سمنان،به نقل از روابط عمومی ارشاد استان، حجتالاسلام سیدعلی موسوی،مسؤول کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان عصر روز گذشته 25 دی با اشاره به ضرورت حضور در مساجد و نقش این سنگر عبادی در تربیت و شکلگیری شخصیت نوجوانان و جوانان گفت: حضور مرتب در این سنگرها موجب تقویت فرهنگ دینی میشود و از اینرو، باید برنامهای هدفمند برای جذب نسلهای جدید اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه مساجد نقش تعیینکنندهای در ترویج فرهنگ دینی و کادر سازی اسلامی دارند و تربیت انسان در مساجد هدف اصلی کانون مساجد است افزود: در دنیای امروز استفاده از فضای مجازی رو به افزون است و مساجد نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

مسؤول کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه ارزشهای اسلامی باید از طریق فضای مجازی تبیین شود، اظهار کرد: مساجد باید با استفاده از سختافزار و نرمافزار تولیدکننده مغزافزار باشد و یکی از کارکردهای طرح ملی فهما نیز توانمندسازی فعالان مساجد در قالب فعالیتهای مجازی است.

موسوی با بیان اینکه اولین قدم در رویداد ملی فهما طراحی سایتی با نام سایت مسجد است که فعالان و ارکان مساجد وارد سامانه میشوند، افزود: برای ثبتنام ثبت کانون مساجد هشت برنامه اصلی طراحی شده که عبارت از قرآن و عترت، شبکهسازی، ساماندهی فعالیت فرهنگی، کتاب و کتابخوانی، اوقات فراغت پاسداشت مناسبت ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه خلاقیت است و کانون مسجد در این قالب و فعالیت، مستندات خود را ثبت سامانه میکند.

مسؤول کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه مبنای امتیازدهی بر اساس فعالیت کانون پس از ثبت در سامانه است، گفت: نظام ارزشیابی فهما تعیینکننده سرانه کانون است.

مسؤول کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه فعالیت هر کانون میتواند 20 هزار امتیاز کسب کند، افزود: هر هفته روزهای سهشنبه در شبکه یک سیمای خانواده قرعهکشی و در هر هفته، 12 کانون مشوق در نظر گرفته میشود.

موسوی با تاکید بر اینکه در روز هجدهم اسفند سال جاری و همزمان با سالروز تأسیس کانون مساجد، همایش ارزشیابی تشکیل میشود و شرکتکنندگان و فعالان مساجد میتوانند تا چهارم بهمنماه فعالیت خود را ثبت و ضبط کند متذکر شد: پس از ثبت فعالیت سه استان بهعنوان استان برتر و یک استان بهعنوان پایتخت فرهنگی معرفی میشود.

به گفته مسؤول کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، از مجموع 22 هزار و 245 شرکتکننده در طرح ملی فهما، 13 هزار و 46 نفر از آقایان و 9 هزار و 157 نفر از بانوان هستند که بیشترین آمار شرکتکننده در طرح ملی فهما با 11 هزار و 715 نفر از شاهرود و کمترین شرکتکننده نیز با 374 نفر از سرخه است.

انتهای پیام
captcha