استفاده صحیح از فضای مجازی؛ فرصتی مناسب جهت نهادینه‌سازی فرهنگ دینی
کد خبر: 3873387
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

استفاده صحیح از فضای مجازی؛ فرصتی مناسب جهت نهادینه‌سازی فرهنگ دینی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف سمنان نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی و حضور فعالان دینی و قرآنی در این عرصه را مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان برشمرد و گفت: استفاده صحیح از فضای مجازی زمینه‌ساز ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی است.

استفاده صحیح از فضای مجازی؛ فرصتی مناسب جهت نهادینه‌سازی فرهنگ دینی

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیر‌کل این اداره عصر روز گذشته، 1 بهمن با بیان اینکه استفاده درست از فضای مجازی و حضور فعالان دینی و قرآنی در این عرصه مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است، گفت: استفاده صحیح از فضای مجازی زمینه‌ای برای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی است.

وی با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم درست و صحیح از فرصت فضای مجازی استفاده کنیم می‌توانیم ائمه جماعات، هیئت امناء، خادمان و همه کسانی که در حوزه مسجد فعالیت می‌کنند و دغدغه مسجد دارند را تغذیه فکری کنیم و به سمت عملیات هدایت کنیم، متذکر شد: اگر ما در حوزه فعالیت فضای مجازی غافل شویم دشمن از این فضاها جهت پیشبرد اهداف سوء خود استفاده می‌کند.

تدینی ادامه داد: پیوند مسجد با فضای مجازی بسیار مؤثر است؛ چرا که می‌توان از ظرفیت معرفتی، معنوی، دینی و اعتقادی جوانان در مساجد که نیروهای سرزنده هستند استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ما باید در فضای مجازی وارد شده و تأثیرگذار باشیم و بتوانیم پیام خود را از این طریق منتقل کنیم، افزود: افزایش حضور مؤثر فعالان مسجد در عرصه‌های مختلف به‌ویژه عرصه فضای مجازی ضروری است.

مدیرکل اوقاف استان راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد در فضای مجازی را تأثیرگذارترین و پر مخاطب‌ترین رسانه‌ای برشمرد که میان سایر رسانه‌ها، نقش تعیین کننده‌ای در فرهنگ‌سازی در سطح جوامع دارد.

تدینی رویداد ملی فهما را طرحی مناسب برای فعالیت فعالان مسجد در عرصه فضای مجازی دانست و گفت: مساجد باید کانون بصیرت افزایی و آگاهی‌بخشی باشند و فعالان مسجدی با برنامه‌ریزی مناسب در بحث فضای مجازی محتواسازی کنند.

انتهای پیام
captcha