خروج آخرین سرباز آمریکایی از عراق؛ ادای دین به شهید سلیمانی
کد خبر: 3879058
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

خروج آخرین سرباز آمریکایی از عراق؛ ادای دین به شهید سلیمانی

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور عراق با بیان اینکه انتقام و آرامش ما زمانی است که حتی یک سرباز آمریکایی در عراق نباشد، گفت: زمانی که آخرین سرباز آمریکایی از عراق خارج شود، دین عراق به سردار سلیمانی ادا شده است.

خروج آخرین سرباز آمریکایی از عراق؛ ادای دین به شهید سلیمانی

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی سپاه استان، حجت‌الاسلام‌ سیدحمید حسینی، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور عراق شب گذشته، 26 بهمن‌ماه در مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش و هفتمین سالگرد شهادت شهید شاطری در حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم آل محمد(عج) استان با اشاره به خدمات ارزنده شهیدسلیمانی نسبت به ملت عراق، گفت: تأسیس حشدالشعبی، حشد سیاسی و حشدالاعلانی از مهم‌ترین دستاورد‌های شهید سلیمانی در عراق است.

وی ادامه داد: دستاورد تأسیس حشد سیاسی توسط شهید سلیمانی برای عراق وجود بیش از ۱۵۰ نماینده مقاوم در این کشور است که در این راستا عراقی که جرئت قد علم کردن برابر آمریکا را نداشت به برکت شجاعت و مجاهدت وی امروز مفتخر به وجود این نمایندگان است.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور عراق با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی با تأسیس حشدالشعبی در عراق به‌عنوان یک نیروی امنیتی و انتظامی خدمتی دیگر به مردم این کشور کرد، متذکر شد: شهید سلیمانی در عراق موفق شد تا ۱۲۰ مؤسسه رسانه‌ای با عنوان حشد‌الاعلانی راه‌اندازی و تأسیس کند.

به گفته وی، در حال حاضر هزاران نفر از مردم عراق در این حشد با هدف مبارزه با تبلیغات و ارتش الکترونیک دشمن فعالیت می‌کنند.

حسینی گفت: اولین هدف آمریکا از تصرف عراق، حمله به آن بود؛ اما اوضاع به نفع ملت عراق و ایران با همت سردار سلیمانی به‌گونه‌ای تغییر یافته که آمریکا باید از عراق خارج شود.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون کشور عراق با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی بر جبهه مقاومت و عراق حقی بزرگ دارد و بر این اساس انتقام خون سردار را از مسببان آن خواهیم گرفت.

وی انتقام و آرامش را زمانی دانست که حتی یک سرباز آمریکایی در عراق نباشد و زمانی که آخرین سرباز آمریکایی از عراق خارج شود، آنگاه است که دین عراق به سرداران شهید سلیمانی و شاطری ادا شده است.

حسینی با اشاره به اینکه اگر پس از ترور سردار اقدامی انجام نشد به دلیل دستور فرماندهی کل قوا بود، متذکر شد: ایران می‌خواست گام اول را در انتقام از عاملان ترور و شهادت سردار سلیمانی بردارد اما حالا ما به‌ صراحت به عاملان ترور سردار سلیمانی می‌گوییم عراق جای آمریکا نیست.

انتهای پیام
captcha