مشارکت در انتخابات؛ تکلیف دینی و اجتماعی
کد خبر: 3879629
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

مشارکت در انتخابات؛ تکلیف دینی و اجتماعی

مولوی سلامی، نماینده اهل سنت سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور در انتخابات یک تکلیف اسلامی و اجتماعی است؛ هر انسان مسلمانی باید نسبت به سرنوشت جامعه حساس باشد.

مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده اهل سنت سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: انتخابات یک رویداد سیاسی مهم در هر کشوری است؛ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در حقیقت سند مشروعیت نظام است و امیدواریم همان‌طور که در گذشته این اتفاق به‌ خوبی در کشور رقم خورده، امسال نیز شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات یک تکلیف اسلامی و اجتماعی است؛ هر انسان مسلمانی باید به سرنوشت جامعه حساس باشد و در چنین رویدادی که برای آینده مملکت مهم است مشارکت کند.

نماینده اهل سنت استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هر فردی که در ایران زندگی می‌کند یا اتباع ایرانی مقیم خارج کشور، وظیفه شرکت حداکثری در این امر مهم را دارند. مهم‌ترین مسئله مشاركت حداكثری مردم در انتخابات است؛ قبل از اينكه بينديشيم به چه كسی رأی بدهيم، باید مشاركت حداكثری مد نظر قرار گیرد.

وی حضور مردم پای صندوق‌های رأی را خاری در چشم دشمنان دانست و افزود: دوستان و دشمنان به حضور مردم در انتخابات چشم دوخته‌اند و هرقدر آرای مردم بيشتر باشد، بنيه نظام قوی‌تر می‌شود.

سلامی اظهار کرد: در وهله دوم آنچه اهمیت دارد، انتخاب افراد اصلح است. باید زندگی و سوابق نامزدها را بررسی کرد و فردی را انتخاب کرد که اهل رانت، فریب و دروغ نباشد؛ کسی که مرد عمل باشد، دغدغه دارد و در‌صدد رفع مشکلات مردم برمی‌آید. رأی مردم یک امانت است و باید این امانت را به دست اهلش رساند. اگر افراد بی‌کفایت و نالایق در رأس امور قرار گیرند، کل جامعه متضرر خواهد شد؛ بنابراین جناح‌بندی‌های سیاسی و قومی و مذهبی نباید مانع انتخاب آگاهانه شود.

این عالم اهل سنت بیان کرد: نکته دیگر این است که در انتخابات دشمنان به‌دنبال ایجاد اختلافات قومی و مذهبی هستند؛ بنابراین باید هوشیار بود و چنین رفتارهایی را مدیریت کرد و تعصبات قومی و قبیله‌ای را کنار گذاشت تا در فضایی سالم انتخابی آگاهانه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha