ابتلای قطعی به کرونا در سمنان دیده نشده است
کد خبر: 3880578
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

ابتلای قطعی به کرونا در سمنان دیده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه ۹۸ درصد ابتلا به کرونا با اقدامات ساده قابل‌ درمان است، گفت: مورد مثبت قطعی از ابتلا به کرونا در استان دیده نشده است.

مورد مثبت قطعی از ابتلا به کرونا در سمنان اعلام نشده است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، نوید دانایی، رئیس این دانشگاه امروز، 3 اسفند با تأکید بر اینکه مورد مثبت قطعی از ابتلا به کرونا در استان دیده نشده است، اظهار کرد: باید همه گروه‌ها و اقشار مختلف آمادگی لازم را در پیشگیری از ابتلا به کرونا داشته باشند و نکات بهداشتی به‌ شدت رعایت شود.

وی تنها راه کنترل بیماری را رعایت اصول بهداشتی دانست و افزود: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود که رعایت بهداشت فردی را جدی قلمداد کنند، شستن مکرر دست‌ها و جلوگیری از انتقال ترشحات دهان و بینی در جلوگیری از شیوع این بیماری مؤثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه راه کنترل هر نوع بیماری تنفسی رعایت اصول بهداشت فردی است، متذکر شد: بهتر است مردم تا رفع کامل خطر ابتلا به کرونا از روبوسی و دست دادن به‌طور جد خودداری و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

دانایی یادآور شد: اگر بنا به هر دلیلی مردم در تجمع‌های بزرگ حضور دارند رعایت نکات بهداشتی را حتماً باید مدنظر داشته باشند؛ لذا همین نکات ساده اگر رعایت شود به نظر می‌رسد که بتوانیم بیماری کرونا و هر نوع بیماری تنفسی دیگری را کنترل کنیم.

به گفته وی، ۹۸ درصد افرادی که مبتلا می‌شوند با اقدامات ساده بهداشتی قابل‌ درمان هستند جای نگرانی وجود ندارد؛ لذا مردم حتماً باید با شروع علائم بلافاصله به پزشک معالج خود مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha