توصیه پیامبر(ص) در مواجهه با بیماری‌های واگیر
کد خبر: 3880747
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
مولوی عبدالحمید بیان کرد:

توصیه پیامبر(ص) در مواجهه با بیماری‌های واگیر

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به شیوع کرونا، به توصیه پیامبر(ص) در مواجهه با بیماری وبا و طاعون اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از بیما‌ری‌‌های واگیردار مانند کرونا باید به این حدیث پیامبر(ص) عمل کرد. ایشان فرمودند که وقتی در جایی وبا فراگیر شد. ساکنان آن نباید از آنجا خارج شوند و دیگران هم به آنجا وارد نشوند، زیرا این کار سبب شیوع بیماری و سرایت آن می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، امروز، چهارم اسفندماه، در جمع طلاب دارالعلوم این شهرستان گفت: دین اسلام یک تئوری نیست، بلکه دین عمل است؛ اگر دین را بپذیریم و التزام عملی نداشته باشیم یا سلیقه‌ای عمل کنیم، نمی‌توانیم از برکات آن بهره‌ ببریم. زمانی ما از برکات اسلام بهره‌مند می‌شویم که به آن عمل کنیم. الله تعالی بالاترین احسانی که بر بشریت و خصوصاً مؤمنان کرده آن است که به آن‌ها دینی با ظرفیت بسیار بالا عنایت کرده است؛ همه ادیان آسمانی ظرفیت بالایی دارند اما در دین اسلام، که آخرین دین است، ظرفیت‌ها بیشتر است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: تعامل و مدارا سفارش دین و سیره رسول‌الله(ص) است؛ اسلام از ما می‌خواهد که تنگ‌نظر نباشیم؛ شما می‌توانید با همه مردم دنیا که هر اعتقادی دارند تعامل و مدارا داشته باشید. باید شکر خدا را به جا بیاوریم که دست ما را باز گذاشته تا با همه بشریت، خواه خدا را قبول داشته باشند یا خدا را انکار کنند، مسالمت‌آمیز زندگی و به آن‌ها نیکی کنیم. همچنین، سیرت حضرت رسول‌الله(ص) سیرتِ ظرفیت‌هاست. دید خدا و ظرفیتش آنقدر زیاد و وسیع است که به دشمنانش هم نعمت می‌دهد و چه‌بسا به آن‌ها به‌ خاطر حکمتش بیشتر نعمت می‌دهد.

وی به انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: چنان‌که در خبرها آمده است ویروس کرونا به کشور ما هم سرایت کرده و مواردی از ابتلا به این بیماری در بعضی از استان‌ها گزارش شده است.

این عالم اهل سنت توصیه پیامبر اکرم(ص) را در مواجهه جامعه با بیماری وبا و طاعون را یادآوری کرد و افزود: برای پیشگیری از شیوع کرونا باید به این حدیث پیامبر اکرم(ص) عمل کرد. ایشان فرمودند که وقتی وبا در جایی فراگیر شد، ساکنان آنجا نباید خارج شوند و دیگران هم به آنجا وارد نشوند، زیرا این کار سبب شیوع بیماری و سرایت آن می‌شود.

وی بیان کرد: توصیه ما به مردم عزیز آن است که نهراسید و بر الله تعالی توکل کنید، زیرا تمام اتفاقات در دست الله تعالی است و تا زمانی که خواست و اراده الله نباشد، یک آفت در جامعه منتشر نمی‌شود. ویروس کرونا هم مخلوق پروردگار و در اختیار خالق است.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار کرد: توصیه می‌شود برای حفاظت از ویروس کرونا و سایر آفات و بیماری‌ها به کثرت صدقه بدهید و به فقرا، مستمندان، نیازمندان، مساجد و مدارس دینی رسیدگی کنید. زکات اموال‌تان را پرداخت کنید، به نمازها پایبند باشید، ذکر پروردگار را به کثرت بگویید، به کثرت توبه و استغفار کنید، از مفاسد اخلاقی بپرهیزید و حقوق‌الله و حقوق‌الناس را رعایت کنید.

انتهای پیام
captcha