راه‌اندازی سامانه ارتباطی جهت پاسخگویی به پرسش درباره کرونا در سمنان
کد خبر: 3881257
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

راه‌اندازی سامانه ارتباطی جهت پاسخگویی به پرسش درباره کرونا در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از راه‌اندازی یک سامانه ارتباطی شبانه‌روزی برای پاسخگویی به پرسش‌های احتمالی شهروندان این استان درباره کرونا خبر داد.

راه‌اندازی سامانه ارتباطی شبانه‌روزی جهت پاسخگویی به بیماری‌های حاد تنفسی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، نوید دانایی، رئیس این دانشگاه امروز، 6 اسفند از راه‌اندازی سامانه ارتباطی و شماره موبایل 09013102732 به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان جهت پاسخگویی شبانه‌روزی درباره بیماری‌های حاد تنفسی از جمله کروناویروس جدید خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در راستای آگاهی‌بخشی، آموزش، اطلاع‌رسانی صحیح و پاسخ به سؤالات احتمالی این سامانه راه‌اندازی شده است، گفت: هم‌استان‌های ارجمند و شهروندان در خصوص بیماری‌های حاد تنفسی از جمله کروناویروس جدید، می‌توانند سؤالات خود را از این سامانه ارتباطی بپرسند که 24 ساعته پاسخگوی مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان متذکر شد: شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند با شماره‌گیری 09013102732 به‌صورت شبانه‌روزی اطلاعات مورد نیاز خود را در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری‌های حاد تنفسی دریافت کنند.

وی از برپایی دوره‌های آموزشی متعدد برای نیروهای این دانشگاه در شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، آرادان، گرمسار و دامغان خبر داد و افزود: در همین راستا برنامه‌های آموزشی متعددی و از جمله برنامه آموزشی پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس در دانشکده دندان‌پزشکی سمنان، دوره ارتقای سطح آگاهی عمومی درخصوص بیماری کرونا ویروس در بیمارستان معتمدی گرمسار، نشست آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری‌های حاد تنفسی (کروناویروس) در محیط کار در شهرستان دامغان، کارگاه توانبخشی برای بیماران مبتلا به Ms با حضور اساتید، کارشناسان و دانشجویان دانشکده توانبخشی در سالن ابن سینا، دوره آموزشی در بیمارستان 15 خرداد مهدیشهر و ... برگزار شده است.

چیگنی، رئیس بیمارستان معتمدی گرمسار نیز از تعیین سه خط تلفن و موبایل برای پاسخگویی به مردم در خصوص بیماری‌های تنفسی و از جمله کروناویروس خبر داد و گفت: با هماهنگی بیمارستان معتمدی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار شماره تلفن 34228830 برای پاسخگویی به پرسش‌های شهروندان در خصوص بیماری‌های حاد تنفسی و از جمله کروناویروس جدید مد نظر قرار گرفته تا در صورت نیاز مرجعی جامع و تخصصی پاسخگوی مردم باشد.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر این به‌منظور افزایش و ارتقای سطح اطلاعات مردمی در خصوص آشنایی با راه‌های انتقال و پیشگیری در برابر بیماری کرونا، شماره تماس‌های 09028375925 از ساعت 8 الی 14 و شماره 09037198132 از ساعت 8 الی 22 در اختیار همشهریان گرمساری، هم‌استانی‌ها و هموطنان است، گفت: مردم می‌توانند در صورت نیاز با کارشناسان متخصص و آموزش دیده این بیمارستان ارتباط برقرار کنند.

رئیس بیمارستان معتمدی گرمسار این اقدامات را در راستای افزایش اطلاعات عمومی و کاهش اضطراب و ایجاد آرامش بیشتر در مردم ارزیابی کرد و گفت: امید است که با مشارکت و همراهی مردم و با تلاش متخصصان، بتوانیم گامی در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی برای مقابله بهتر با بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری برداریم.

چگینی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان این بیمارستان خبر داد و گفت: در همین ارتباط بیمارستان معتمدی گرمسار اقدام به برگزاری برنامه‌های آموزشی با حضور اساتید متخصص با هدف ارتقای سطح علمی کارکنان و کادر درمان این بیمارستان کرده است.

انتهای پیام
captcha