آغاز موج دوم بارش از امشب در لرستان
کد خبر: 3881444
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

آغاز موج دوم بارش از امشب در لرستان

موج دوم بارش از امشب در لرستان آغاز و عصر فردا، هفتم اسفند از آسمان استان خارج می‌شود.

آغاز موج دوم بارش از امشب در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی لرستان، با ورود موج دوم بارشی از امشب به آسمان استان شاهد بارندگی، رعد و برق و در مناطق مستعد رخداد صاعقه و تگرگ پیش‌بینی می‌شود .

بر این اساس آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود .این سامانه عصر سه‌شنبه، هفتم اسفند از آسمان استان خارج می‌شود .

سرریز آب از دیواره ساحلی خرم‌رود تا غروب امروز

رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در جمع خبرنگاران، گفت: شهرستان‌های خرم‌آباد و پلدختر دو کانون سیل در طی ساعت‌های آینده هستند و در حال حاظر دبی رودخانه خرم‌رود به 180 متر مکعب در ثانیه افزایش یافته و تا غروب امروز آب از دیواره ساحلی سرریز شده و وارد خیابان‌های اطراف خواهد شد.

وی افزود: در موج اول سیلابی تا غروب امروز دبی کشکان به دو هزار و 400 متر مکعب در ثانیه و در موج دوم سیلابی در روز چهارشنبه به چهار هزار و 800 متر مکعب در ثانیه افزایش خواهد یافت.

میرزایی با اشاره به تکمیل نشدن دیواره ساحلی شهر پلدختر گفت: در صورت محقق شدن پیش‌بینی هواشناسی، وارد شدن سیلاب به قسمت‌های غربی و شرقی شهر پلدختر قطعی است.

وی همچنین از ساکنان حاشیه رودخانه کشکان در شهر معمولان و روستاهای مسیر خواست تا فرصت باقی است خانه‌های خود را تخلیه کنند.

مسدود شدن خط برگشت نورآباد ـ خرم‌آباد

با توجه به تخریب جاده در کیلومتر ۲۷ محور خرم‌آباد ـ نورآباد محدوده روستای چشمه سرده موقتاً لاین برگشت محور از نورآباد تا خرم‌آباد تا اطلاع ثانوی مسدود و لاین رفت این محور از خرم‌آباد به سمت نورآباد به‌صورت دوطرفه رفت و برگشت است.

انتهای پیام
captcha