تشریح عملکرد حوزه علمیه بسطام در مقابله با بیماری کرونا
کد خبر: 3887015
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

تشریح عملکرد حوزه علمیه بسطام در مقابله با بیماری کرونا

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم بسطام ضمن تشریح عملکرد این حوزه در مقابله با ویروس کرونا گفت: تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان بسطام به مبلغ صدو پنجاه میلیون ریال، دوخت ماسک نیز توسط طلاب حوزه علمیه خواهران از مهمترین این اقدامات است.

تشریح عملکرد حوزه علمیه بسطام در مقابله با بیماری کرونا

حجت‌الاسلام رشیدی،مدیر حوزه‌ علمیه‌ باقرالعلوم (ع) شهر بسطام در گفت و گو با ایکنا از سمنان، ضمن تشریح اقدامات این حوزه و امام جمعه بسطام در زمینه‌ اقدامات مقابله با ویروس کرونا گفت: در اولین ساعات شیوع این بیماری در استان اولین شهری که نمازهای جماعت را تعطیل اعلام کرد و مساجد را بست بسطام بود.

وی افزود: با همت طلاب داوطلب و جهادی امر مهم غسل و کفن بیماران مبتلا به کرونا با رعایت تمام موارد شرعی زیر نظر امام جمعه بسطام انجام شد.
رشیدی از دیگر فعالیت‌های حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) و دفتر امام جمعه بسطام را تشکیل کمیته خیرین و ستاد مردمی امدادرسانی بخش بسطام جهت ضد عفونی و تهیه اقلام موردنیاز در خصوص مقابله با ویروس کرونا، اختصاص مبلغ یکصد میلیون ریال جهت تهیه مایع ضدعفونی کننده ماسک و ... برای شهر بسطام، ضدعفونی اماکن و خیابان‌های بخش بسطام توسط طلاب و اساتید حوزه برشمرد.

به گفته وی؛ تجهیز درمانگاه بسطام به دستگاه آزمایشگاهی (سل کانتر) و (اتو آنالیز) به انضمام یک دستگاه کامپیوتر با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود(بالغ بر دو میلیارد ریال) که نصف مبلغ از دفتر امام جمعه تامین گردید، کمک مالی به درمانگاه بسطام برای خرید تب سنج دیجیتالی است.

رشیدی، انجام قربانی و توزیع آن بین فقرای شهر بسطام، تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان بسطام به مبلغ صدو پنجاه میلیون ریال، دوخت ماسک توسط طلاب حوزه علمیه خواهران را از دیگر این اقدامات دانست.

انتهای پیام
captcha