نشاط اقتصادی و تولید، نیاز و اولویت اصلی گام دوم انقلاب است
کد خبر: 3888910
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

نشاط اقتصادی و تولید، نیاز و اولویت اصلی گام دوم انقلاب است

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه همانطور که چله اول انقلاب که دوران پر فراز و نشیبی بود با حضور فعال جوانان طی شد، افزود: در گام دوم انقلاب نیاز و اولویت کشور موضوع نشاط اقتصادی و تولید است.

نشاط اقتصادی و تولید، نیاز و اولویت اصلی گام دوم انقلاب است

حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود در گفت‌وگو با ایکنا از سمنان، با اشاره به اینکه نامگذاری امسال مانند نامگذاری این یک دهه شعار اقتصادی است، افزود: پاشنه آشیل مشکلات کشور ما مسائل اقتصادی بوده و با وجود اینکه در طول این دهه با وجود تحریم‌های گسترده کارهای مؤثری در مؤلفه‌های رشد اقتصادی انجام شده اما هنوز جای کار بسیاری باقی است.

وی با اشاره به اینکه باید هر ساله به این نکته تأکید شود که به اقتصاد باید به‌عنوان   اولویت اول کشور باشد، متذکر شد: وارد بودن نقد به عملکرد مسئولان در تحقق شعار سال ٩۸ که رونق تولید نام داشت و از جهت دیگر قوانین دست و پا گیر به ویژه در حوزه‌های بانک، مالیات، بیمه و ... مانع تحرک اقتصادی بود.

حجت‌الاسلام امینی ادامه داد: توقع این است که نمایندگان فعلی مجلس تا زمانی که در سکان نمایندگی حضور دارند و نمایندگانی که در آینده بر کرسی نمایندگی ملت می‌نشینند، قوانین دست و پاگیر جلوی تولیدکنندگان را بگیرند و کاری کنند که مردم در هفت خوان موانع فعالیت تولیدی و قوانین منقبض نمانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با تأکید بر اینکه مسئولان بخش دولتی نیز همت بگمارند تا در کنار مردم و همراه آنان در تحقق اهداف اقتصادی کشور باشیم، افزود: در مورد میزان موفقیت شعار سال ٩٨ در شهرستان شاهرود اگر بگوییم هیچ حرکتی انجام نشده بی‌انصافی است اما آن حرکتی که قاطبه مردم احساس کنند و تولیدکنندگان نیز رضایت داشته باشند انجام نگرفته و اگر بخواهم نمره‌ یک عملکرد بخش‌های مختلف در شهرستان را در موضوع رونق تولید بدهم، نمره قبولی را نخواهد گرفت.

حجت‌الاسلام امینی یادآور شد: اولین مرحله تحقق شعار سال در شهرستان این است که مسئولان ضمن اصلاح نگاهشان، کار را برای فعالانی که قصد ورود به حوزه تولید را دارند تسهیل کنند و ضمن مطالبه نیازمندی‌ها و الزامات یک جهش تولیدی از مسئولان کشوری، شهرستان شاهرود را به آن افقی که باید، برسانند.

وی با بیان اینکه در دفتر بنده به روی تمام جوانان عزیز و تولیدکنندگان باز است و در حد توان رفع مشکلاتشان چه در سطح استانی و چه کشوری تلاش خواهم کرد، گفت: همانطور که چله اول انقلاب که دوران پر فراز و نشیبی بود با حضور فعال جوانان طی شد، در گام دوم انقلاب هم که نیاز و اولویت کشور موضوع نشاط اقتصادی و تولید است، جا دارد همانطور که جوانان جهادی و خودجوش در مبارزه با همین ویروس کرونا در کنار مسئولان حضور فعال و عملکرد بسیار موفق تری داشتند، در موضوع جهش تولید نیز وارد میدان عمل شوند.

مسعود کریمی

انتهای پیام
captcha