ابتلای ۴۴۰ سمنانی به کرونا
کد خبر: 3889792
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

ابتلای ۴۴۰ سمنانی به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: تاکنون ۴۴۰ نفر در حوزه علوم پزشکی این استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

ابتلای 440 نفر به ویروس کرونا در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، نوید دانایی، رئیس این دانشگاه  عصر روز گذشته، 18 فروردین‌ماه در نشست کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه کرونا ویروس بیماری‌زایی بسیار گسترده‌ای دارد و شاید در یک دوره طولانی چند ساله، ۷۰ درصد از مردم در کره زمین مبتلا به این ویروس شوند، گفت: بر اساس مباحث مذکور، هر چقدر مدت زمان شیوع کرونا ویروس در دوره چندساله افزایش پیدا کند، شاید داروی ضد کرونا برای درمان بیماران مبتلا به این ویروس کشف و تولید شود.

وی ادامه داد: زمان مشخصی برای اتمام ویروس کرونا در جهان وجود ندارد و باید بپذیریم که شاید با این ویروس حداقل به مدت یک سال زندگی خواهیم کرد.

دانایی با تأکید بر اینکه هنوز درمان قطعی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس وجود ندارد، گفت: باید با پذیرفتن این ویروس در بطن جامعه، رویکردهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... را با کرونا منطبق کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه سه موج کوتاه شیوع کرونا با تجربه‌های مختلف را در استان شاهد بودیم، افزود: در تمام این مراحل، نکات مهمی برای مقابله با شیوع کرونا حاصل شد.

دانایی یادآور شد: با اقدام‌های انجام‌شده، اکنون در مرحله کنترل و مدیریت کرونا ویروس در استان هستیم و اگر مردم رعایت نکنند، شاید دوباره به عقب برگردیم و میزان شیوع کرونا در استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در بدبینانه‌ترین حالت، باید بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم استان سمنان در ماه‌های گذشته به کرونا ویروس مبتلا می‌شدند، افزود: اما بر اساس اقدام‌های انجام‌شده، تاکنون ۴۴۰ نفر در حوزه علوم پزشکی سمنان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه رفتار ویروس کرونا به رفتار اقشار مردم بستگی دارد، متذکر شد: با رعایت نکات بهداشتی و اجرای طرح‌های بلندمدت می‌توان برای مقابله با کرونا در استان سمنان اقدام کرد.

دانایی بیان کرد: از نظر فرهنگ رفتاری، استان سمنان باید استانی الگو برای مقابله با کرونا ویروس در کشور باشد و با اقدام‌های مهم و کاربردی بلندمدت، می‌توان برای جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس اقدام کرد.

انتهای پیام
captcha