اجرای پویش «خانه‌های هم‌نوا» در شاهرود
کد خبر: 3889808
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

اجرای پویش «خانه‌های هم‌نوا» در شاهرود

مسئول هیئت مجازی هم‌نوای شاهرود با بیان اینکه با توجه به تعطیلی اماکن مذهبی و برگزار نشدن جشن‌های باشکوه در مساجد و هیئات، گفت: هیئت مجازی هم‌نوا پویش جشن خانوادگی میلاد امام زمان(عج) را با عنوان پویش «خانه‌های هم‌نوا» برگزار می‌کند.

اجرای پویش «خانه‌های هم‌نوا» در شاهرود

در ایامی که ویروس کرونا دوران همه‌گیری خود را می‌گذراند و تمام اجتماعات از جمله مراسم مذهبی و اماکن دینی را تعطیل کرده، مجموعه‌های مردمی با خلق ایده‌های جدید و خلاقانه درصدد ایجاد فضای معنوی و استفاده از فرصت‌های ناب بندگی خداوند هستند.

یکی از این مجموعه‌های مردمی، هیئت مجازی هم‌نوا در شهرستان شاهرود است که از ابتدای ماه رجب با استفاده از ظرفیت مداحی، منبر و توسلات خانگی، سعی در ایجاد یک فضای معنوی در خانواده‌ها و بردن هیئت به منازل شاهرودی‌ها داشته است.

مهدی جلالی، مسئول هیئت مجازی هم‌نوای شاهرود در گفت‌وگو با ایکنا از سمنان، گفت: امسال با توجه به تعطیلی اماکن مذهبی و برگزار نشدن جشن‌های باشکوه در مساجد و هیئات، هیئت فضای مجازی هم‌نوا با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، پویش جشن خانوادگی میلاد امام زمان(عج) را با عنوان پویش خانه‌های هم‌نوا برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در این جریان مردمی به‌دنبال آن هستیم که تک تک خانه‌های مردم، جشنی به وسعت این سرزمین را اجرا کنند و لحظات خوشی را در خانواده تجربه کنند.

جلالی با اشاره به اینکه محوریت این جشن‌های خانگی کودکان هستند، افزود: به دلیل سرور و شادی بیشتر این عزیزان و معصومیت آن‌ها، مخاطب اصلی ما قرار گرفته‌اند.

مسئول هیئت مجازی هم‌نوای شاهرود ضمن تشریح فعالیت این پویش اظهار کرد: ما در این پویش از خانواده‌ها می‌خواهیم که با برگزاری جشن‌های خانوادگی در منازل خود از کودکانشان بخواهند که برای امام زمان(عج) شعر بخوانند، از آن‌ها فیلم بگیرند و برای ما بفرستند.

به گفته وی، مهلت ارسال فیلم‌ها ٢۴ فروردین‌‌ماه است و قرعه‌کشی در آخر ماه شعبان برگزار می‌شود و در این راستا خانواده‌ها می‌توانند برای شرکت در این پویش فیلم‌های خود را به آیدی hamnava_admin@ در پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام ارسال و یا با هشتک خانه‌های هم‌نوا در اینستاگرام منتشر کنند.

وی با اشاره به اینکه این پویش در سطح استان سمنان برگزار می‌شود، متذکر شد: هدف ما از برگزاری این پویش، مشارکت دادن کودکان در جشن نیمه شعبان، رونق جشن‌های خانگی، دیده شدن و تشویق کودکان و به جاماندن خاطره‌ای خوش از جشن متفاوت امسال در کانون گرم خانواده است.

جلالی با بیان اینکه درهمین رابطه نیز جوایز ویژه‌ای برای نفراتی که به قید قرعه برنده می‌شوند در نظر گرفتیم، یادآور شد: نفر اول کمک هزینه سفر کربلای معلی به ارزش یک میلیون و پانصد هزار تومان، نفرات دوم تا چهارم نیز کمک هزینه سفر مشهد هر کدام به ارزش پانصد هزار تومان دریافت می‌کنند، همچنین، ۱۰ جایزه یکصد هزار تومانی برای 10 نفر در نظر گرفته شده و بر این اساس تلاش بر این است به کودکانی که در این پویش شرکت می‌کنند غیر از این جوایز، هدیه‌ای  نیز به رسم یابود تقدیم شود.

انتهای پیام
captcha