برگزاری مراسم معنوی استغاثه به امام زمان(عج) در سمنان
کد خبر: 3890252
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

برگزاری مراسم معنوی استغاثه به امام زمان(عج) در سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان از برگزاری مراسم معنوی استغاثه به امام زمان(عج) هم‌زمان با نیمه شعبان توسط ۱۰۰ مسجد سراسر استان خبر داد.

برگزاری مراسم معنوی استغاثه به امام زمان (عج)در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، ظهر امروز، 20 فروردین‌ماه در گفت‌وگوی مجازی با خبرنگاران، با بیان اینکه از مصوبات ستاد بزرگداشت نیمه شعبان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، برگزاری مراسم استغاثه به امام زمان(عج) ضمن رعایت نکات بهداشتی است، اظهار کرد: این مراسم رأس ساعت ۲۰ هم‌زمان با شب نیمه شعبان از بلندگوی ۱۰۰ مساجد محوری استان پخش می‌شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تجمعات مردمی در هنگام شیوع کرونا این مراسم بدون حضور مردم و تنها از طریق بلندگوهای مساجد و صداوسیما و همچنین رسانه‌ها، مراجع و فضای مجازی پخش خواهد شد و به مدت یک ساعت از ساعت ۲۰ الی ۲۱ روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه از تمامی روحانیان مستقر و تشکل‌های دینی خواسته‌شده تا نسبت به پخش مراسم استغاثه به امام زمان(عج) از بلندگوهای مساجد اقدام کنند، متذکر شد: از تمام روحانیان، علما و فضا و ائمه جمعه و جماعات نیز خواسته‌ایم تا نسبت به این امر اطلاع‌رسانی کنند تا مردم استان مشارکت پرشوری در این مراسم معنوی داشته باشند.

شکری با تأکید بر اینکه مراسم استغاثه به امام زمان(عج) به صورت کشوری و با مشارکت میلیون‌ها ایرانی دلداده به حضرت ولی عصر(عج) و همزمان در استان سمنان برگزار می‌شود، افزود: سلامتی آن حضرت، رفع بلا از کشور و دوری از بیماری کرونا از جمله محورهای این برنامه معنوی است.

وی خواستار توجه روحانیان، مداحان، فعالان فرهنگی و مذهبی و طلاب و … به ترویج سیره حضرت مهدی(عج) از طریق تولید محتوای فاخر فرهنگی در فضای مجازی شد و متذکر شد: ایام شعبان بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم و فرهنگ مهدویت به نسل جوان جامعه است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha