شب قدر منحصر به نزول قرآن نیست
کد خبر: 3899412
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

شب قدر منحصر به نزول قرآن نیست

یک مدرس دانشگاه با بیان اینکه ویژگی‌های مهم شب قدر منحصر به نزول قرآن نیست، اظهار کرد: در شب‌های قدر که شب تقدیر است کَرَم خداوند مشهود است.

کرم خداوند در شب قدر مشهود است

وجیهه اشرفی، پژوهشگر علوم دینی در گفت‌وگو با ایکنا از سمنان، با بیان اینکه شب قدر، شب رحمت واسعه الهی بر سر سفره متبرک دعا و توسل است، گفت: این شب، شب توبه و استغفار است به‌گونه‌ای که خداوند در سوره مبارکه عنکبوت آیه 7 می‌فرماید: «وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَنُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَحْسَنَ الَّذِي كَانُوا يَعْمَلُونَ؛ و كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏‌اند قطعاً گناهانشان را از آنان می‌زداييم و بهتر از آنچه می‌کردند پاداششان مى‌دهيم».

وی با بیان اینکه ویژگی مهم شب قدر منحصر به نزول قرآن نیست، اظهار کرد: در این سه شب که شب تقدیر است کرم خداوند مشهود است و در این راستا در سوره قدر به عظمت این شب اشاره شده که از هزاران ماه برتر است که بر همین اساس تمامی امورات دنیا و بشر بر قلب مبارک حضرت ولی عصر(عج) نازل می‌شود زیرا این نزول در راستای تحقق هر امر و هر کاری است و مساوی با رحمت خداست.

این پژوهشگر علوم دینی ادامه داد: در بیان مقدسی از حضرت محمد(ص) آمده که فرمود: حضرت موسی در مناجات با خدا عرض کرد خدایا من قرب تو را خواهانم خطاب آمد قرب من برای کسانی است که در لیلةالقدر بیدار باشند و اهل معرفت. آن حضرت رحمت الهی را خواستار شد، خداوند فرمود بندگان من رحم می‌کنند به مساکین، گره‌گشایی از کار دیگران و ... .

به گفته این مدرس دانشگاه، خداوند باریتعالی مجوز عبور از صراط را صدقه، بهره‌گیری از بهشت برین را گفتار و کردار خوب در دنیا و تسبیح خداوند در شب قدر و نجات از آتش جهنم را  به جا آوردن دو رکعت در این شب دانسته است.

انتهای پیام
captcha