اعزام ۱۳۳۵ سمنانی به سرزمین وحی
کد خبر: 3899475
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

اعزام ۱۳۳۵ سمنانی به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت سمنان از اعزام ۱۰ کاروان شامل یک هزار و ۳۳۵ نفر از این استان خبر داد.

اعزام 1335 نفر سمنانی به سرزمین وحی

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان، خلیل دلپاک، مدیرکل این سازمان، امروز، 28 اردیبهشت‌ماه با بیان اینکه این سازمان در خصوص شرایط اعزام کاروان‌های حج تمتع در زمان شیوع کرونا با وزارت حج کشور عربستان در حال مکاتبه است، گفت: نتیجه این مکاتبه هنوز قطعی نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، جلسات آموزش مناسک حج در فضای مجازی و به‌صورت غیر حضوری برای زائران برگزار می‌شود و در این راستا معاینات پزشکی زائران از ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

دلپاک با اشاره به اینکه افراد زیر ۶۰ سال می‌توانند با مراجعه به پزشکان منتخب هلال احمر در خصوص سلامت جسمی لازم برای شرکت در مراسم حج مورد معاینه قرار بگیرند، اظهار کرد: در سال جاری از استان سمنان ۱۰ کاروان شامل یک هزار و ۳۳۵ نفر آماده اعزام به حج تمتع هستند.

مدیرکل حج و زیارت سمنان با تأکید بر اینکه از این ۱۰ کاروان، سه کاروان از سمنان، چهار کاروان از شاهرود، ۲ کاروان از دامغان و یک کاروان نیز از گرمسار اعزام می‌شود، متذکر شد: این تعداد حدود ۷۰ درصد از ظرفیت استان را شامل می‌شود و هنوز ظرفیت کاروان‌های استان پر نشده است.

دلپاک  از فعالیت ۲۱ دفتر حج و زیارت در استان خبر داد و گفت: افرادی که تا آبان ۸۶ فیش حج دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت و ثبت درخواست، با کاروان‌های حج تمتع سال جاری همراه شوند.

انتهای پیام
captcha