ثبت وقف جدید در دامغان
کد خبر: 3900269
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

ثبت وقف جدید در دامغان

وقف جدید دیگری در دامغان ثبت شد و با احتساب این مورد، از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ مورد وقف جدید در دامغان ایجاد شده است.

ایجاد پنجمین وقف جدید در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان، علی‌اصغر مقیمیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان امروز، 31 اردیبهشت‌ماه با بیان اینکه یک مورد وقف جدید دیگر در دامغان ثبت شد و با احتساب این مورد، از ابتدای سال جاری تاکنون 5 مورد وقف جدید در دامغان ایجاد شده است، متذکر شد: واقف خیراندیش محمدعلی آذری یک واحد آپارتمان مسکونی را وقف کرد.

وی با بیان اینکه این آپارتمان مسکونی به مساحت حدود 83 مترمربع، حدود 3 میلیارد ریال ارزش دارد، اظهار کرد: بر اساس نظر واقف که در متن وقفنامه آمده این آپارتمان جهت سکونت و تأمین نیازهای اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه برادران و خواهران شهرستان دامغان وقف شده است.

به گفته مقیمیان، واقف، مسئول وقف حوزه‌های علمیه برادران و خواهران دامغان را به‌عنوان متولی موقوفه تعیین کرده است، افزود: ضمن حفظ و صیانت از موقوفه، نسبت به اجرای نیات واقف خیراندیش بر اساس نیات مندرج در وقفنامه عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه وقف یکی از اعمال نیک و باقیات‌الصالحاتی است که آثار و برکات آن تا روز قیامت برای واقف ثبت و ضبط می‌شود، یادآور شد: مردم مؤمن دامغان می‌توانند با در نظر گرفتن نیازهای روز جامعه در زمینه‌های اجتماعی مانند کمک به آزادی زندانیان، هزینه‌های دارو و درمان نیازمندان، ازدواج و تحصیل جوانان، اشتغال جوانان، کمک به حوزه‌های علمیه و سایر سرفصل‌های اجتماعی نسبت به وقف اموال خود اقدام کرده و از آثار دنیوی و اخروی این عمل خیرخواهانه خود بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha