مشارکت 20 میلیارد ریالی موقوفات در رزمایش ضیافت همدلی
کد خبر: 3900518
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

مشارکت 20 میلیارد ریالی موقوفات در رزمایش ضیافت همدلی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه بیش از 20 میلیارد ریال جهت تهیه بسته‌های معیشتی در قالب طرح ضیافت همدلی از محل موقوفات منطبق، نذورات بقاع متبرکه و کمک‌های خیرین هزینه شد گفت: علاوه بر این باهمت هیئت‌امنای بقاع متبرکه استان، کمک‌های مردم مؤمن نیز جهت تهیه بسته‌های معیشتی جذب شد.

مشارکت 20 میلیارد ریالی موقوفات در رزمایش ضیافت همدلی

به‌گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان  امروز 1 خرداد در گفت و گو مجازی با خبرنگاران با بیان اینکه همه‌ساله در ایام ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان سمنان اجرا می‌شد گفت: در این طرح بخشی از منابع درآمدی بقاع متبرکه در بخش فرهنگی و در راستای اجرای این برنامه هزینه می‌شد.
وی با تاکید بر اینکه علاوه بر این بخش از درآمد بقاع متبرکه، موقوفات منطبق با اطعام روزه‌داران نیز در این ایام و در امامزادگان صرف افطار روزه‌داران می‌شد متذکر شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری مراسم جمعی در اماکنی ازجمله بقاع متبرکه و لزوم بستن درب بقاع متبرکه در این ایام، تلاش شد تا نسبت به سوق دادن این بخش از درآمدهای بقاع و موقوفات منطبق به سمت تهیه بسته‌های ارزاق جهت نیازمندان اقدام شود.
به گفته تدینی؛ علاوه بر این باهمت هیئت‌امنای بقاع متبرکه استان، کمک‌های مردم مؤمن نیز جهت تهیه بسته‌های معیشتی جذب شد.
مدیر کل اوقاف استان ادامه داد: تاکنون 19900 بسته معیشتی شامل 7900 بسته ارزاق خشک، 12000 بسته غذای گرم، و همچنین100 هزار ماسک و 18 هزار بسته اقلام بهداشتی با محوریت موقوفات و بقاع متبرکه استان سمنان و مشارکت خیرین تهیه و توزیع شده است.
وی وقف را یکی از راهکارهای مترقی دین اسلام برای از بین بردن فاصله اجتماعی برشمرد و افزود: اگر به‌خوبی نهادینه شود، قطعاً بسیاری از مشکلات امروز جوامع را حل‌وفصل خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha