آرمان آزادی فلسطین فراموش نخواهد شد
کد خبر: 3900726
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

آرمان آزادی فلسطین فراموش نخواهد شد

امام‌جمعه دامغان بابیان اینکه قدس و مسجدالاقصی از مفاهیم دینی مسلمانان جداشدنی نیست گفت: آرمان آزادی فلسطین فراموش نخواهد شد.

آرمان آزادی فلسطین فراموش نخواهد شد

به گزارش ایکنا از سمنان،به نقل از دفتر امام جمعه دامغان،حجت‌الاسلام سید محمدحسینیان، امام جمعه این شهر عصر روز گذشته 1 خرداد در سخنرانی به مناسبت روز قدس که از طریق فضای مجازی پخش شد بابیان اینکه قدس شریف و مسجدالاقصی از پیکره جهان اسلام است اظهار کرد: معراج پیامبر (ص) یکی از مباحثی که در آموزه‌های دینی و قرآنی آمده زیرا خدای متعال حضرت محمد(ص) را از مسجدالحرام به مسجدالاقصی برد و ازآنجا به معراج رفت.

امام‌جمعه دامغان بابیان اینکه بیت‌المقدس سرزمین پا برکتی است، یادآور شد: این برکت به خاطر مهد انبیا بودن فلسطین است که پیامبران حضرت داوود و سلیمان در آن پرورش یافته لذا امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس قرارداد تا این یادگار امام بهانه‌ای برای یاد کردن جهان اسلام یادی از این مردم باشد.

وی ادامه داد: آرمان آزادی فلسطین فراموش نخواهد شد که در این راستا اگر امروز جهان اسلام در دفاع از مردم فلسطین به میدان آمد به یمن برکت نام‌گذاری این روز از سوی امام راحل بوده که امیدواریم در آینده نزدیک این سرزمین به مردم مظلوم فلسطین برگردد و این بنا پایگاه و جایگاهی برای مسلمانان باشد.

حسینیان با اشاره به اینکه تظاهرات و راهپیمایی باشد یا نباشد بحث مورد اهمیت جریان نیست متذکر شد: آنچه مهم است تقدس مکان و تعلق آن به مردم فلسطینی که امروز اسرائیل غاصب آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده و زمین‌های آن‌ها را غصب و جوانان آن‌ها را می‌کشد.

انتهای پیام
captcha