گسترش فرهنگ وقف، ایجاد وقف‌های جمعی است
کد خبر: 3901957
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

گسترش فرهنگ وقف، ایجاد وقف‌های جمعی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: گسترش فرهنگ ایجاد وقف‌های جمعی یکی از راهکارهای عملیاتی کردن شعار همه واقف باشیم است.

گسترش فرهنگ وقف، ایجاد وقف‌های جمعی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز 10 خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تأثیرگذاری مجموعه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی فرهنگ وقف در سطح جامعه و افزایش میزان گرایش و علاقهٔ مردم به مشارکت در این سنت حسنهٔ الهی، یکی از ضرورت‌های پیشرو، تسهیل روش‌های مشارکت در وقف و بسترسازی برای گسترش مشارکت همگانی در این موضوع است.
وی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های مؤثر و مفید در این راستا، ایجاد وقف‌های جمعی است افزود: در این راستا افراد بتوانند با هر میزان کمک و مشارکت، در ایجاد یک موقوفه جمعی مشارکت داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در فرآیند وقف جمعی یا مشارکتی، اموالی مانند زمین، ساختمان و هر چیز دیگری که قابلیت وقف شدن داشته باشد، برای خرید و یا ساخت مشارکتی به مردم معرفی می‌شود که بر این اساس پس از جمع‌آوری وجوه مشارکت مردمی و رسیدن به حدنصاب لازم، آن مال موردنظر خریداری یا ساخته‌شده و صیغه وقف بر آن جاری و به وقف درمی‌آید.
تدینی با تاکید بر اینکه این وقف جمعی به دو صورت ساخت پروژه‌های انتفاعی مانند مدرسه، درمانگاه، بیمارستان، مسجد و یا پروژه‌های منفعتی مثل آپارتمان و مغازه، مجتمع تجاری یا مسکونی، مجموعه‌های دانش‌بنیان و ازاین‌دست قابل‌اجرا است گفت: به‌منظور تسهیل فرآیند مشارکت همه اقشار جامعه در وقف و ایجاد موقوفه‌هایی متناسب با نیازهای روز با مشارکت آحاد مردم و توسعه و ترویج بیش‌ازپیش فرهنگ وقف در سطح جامعه، «شیوه‌نامه اجرایی وقف‌های جمعی» تهیه و به ادارات تابعه ابلاغ شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: ایجاد بستری مناسب در جهت مشارکت آحاد جامعه برای انجام وقف‌های جدید و ایجاد روش‌های نوین درزمینهٔ ایجاد وقف‌های جدید از مهمترین اهداف این شیوه‌نامه است.

انتهای پیام
captcha