برگزاری مسابقات قرآن مجازی در دانشگاه سمنان
کد خبر: 3902071
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

برگزاری مسابقات قرآن مجازی در دانشگاه سمنان

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان از برگزاری مرحله دانشگاهی سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانشجویان، هم‌زمان با دانشگاه‌های سراسر کشور در این دانشگاه به‌صورت مجازی خبر داد.

برگزاری مسابقات قرآن کریم به صورت مجازی در دانشگاه سمنان

بهروز گل‌محمدی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، از برگزاری مرحله‌ دانشگاهی سی‌‌و‌پنجمین دوره‌ مسابقات سراسری قرآن كريم دانشجويان، هم‌زمان با دانشگاه‌های سراسر كشور در دانشگاه سمنان به‌صورت مجازی خبر داد.

وی ادامه داد: اين مرحله از مسابقات در 6 بخش آوايی، معارف قرآنی، پژوهشی، ادبی، هنری، فناوری و در دو قسمت بانوان و آقایان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و دانشجويان در مرحله‌ دانشگاهی می‌توانند از مجموع 34 رشته در بخش‌های مختلف آوايی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری شركت کنند.

گل‌محمدی با بیان اینکه بخش شفاهی شامل رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان ويژه آقایان، دعا و مناجات‌خوانی و تواشیح ويژه آقایان است، یادآور شد: مهلت و نحوه ارسال فایل‌ها از روز شنبه، 17 خرداد تا 7 تیر از طریق واتس آپ به شماره 09199986808 خواهد بود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان متذکر شد: آزمون كتبی به‌صورت مجازی شامل رشته‌های کتبی و حفظ به‌صورت مشترک بین آقایان و بانوان برگزار شد و علاقه‌مندان باید از تاریخ 10 تا 20 خرداد با مراجعه به نشانی الکترونیکی Quranst.pnu.ac.ir نسبت به ثبت‌نام و دریافت نام کاربری اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه بخش شفاهی شامل رشته‌های مراحل دانشگاهی، منطقه‌‌ای، سراسری و ملی است، افزود: منابع بخش قرائت تحقیق یکی از این موارد شامل سوره جاثیه صفحه 500 از آیه 18 الی 22 سوره روم صفحه 409 از آیه 47 الی 50، سوره زمر صفحه 461 از آیه 22 الی 25، سوره هود صفحه 234 از آیه 112 الی 116‌، سوره آل عمران صفحه 62 از آیه 95 الی 99 و سوره رعد صفحه 252 از آيه 19 الی 24 خواهد بود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان اظهار کرد: در بخش قرائت ترتیل نیز انتخاب یکی از موارد زیر مدنظر خواهد بود که شامل سوره اسراء صفحه 288 از آیه 59 الی 64، سوره سبا صفحه 429 از آیه 8 الی 12، سوره فاطر صفحه 435 از آیه 7 الی 11، سوره نور صفحه 352 از آیه 21 الی 25، سوره قصص صفحه 392 از آیه 52 الی 57 و سوره عنکبوت صفحه 403 آیات 57 الی 63، حفظ 5 جزء کتبی و حفظ 10 جزء کتبی، حفظ 20 جزء کتبی، حفظ کل کتبی و اذان ويژه آقایان است.

گل‌محمدی دعا و مناجات‌خوانی  را از دیگر برنامه‌های این مسابقات برشمرد و گفت: منبع دعا و مناجات‌خوانی دعای عرفه از عبارت «اللهم لک الحمد کما خلقتنی فجعلتنی سمیعا بصیرا تا عبارت و الی غیرک فلا تکلنی» تواشیح ويژه آقایان که منبع آن همخوانی سوره توبه آیات 111 و 112، جهاد و شهادت به‌صورت عربی و فارسی است.

به گفته وی، بخش معارفی شامل رشته‌های دارای مراحل دانشگاهی ـ منطقه‌ای ـ سراسری و ملی است که شامل آشنایی با احادیث اهل بیت‌(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام پرسمان معارفی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی است و علاقه‌مندان از تاریخ 10 الی 20 خرداد می‌توانند با مراجعه به نشانی الکترونیکی Quranst.pnu.ac.ir‌ نسبت به ثبت نام و دریافت نام کاربری اقدام کنند.

‌معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان به بخش پژوهشی شامل رشته‌های دارای مراحل سراسری و ملی اشاره کرد و افزود: مقاله‌نویسی شامل  مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، جهاد و شهادت، حیات طیبه از نگاه قرآن و عترت، قرآن و سلامت، تلخیص کتاب است که منبع آن، کتاب هدایت در قرآن، تألیف آیت‌الله جوادی‌آملی است، بخش فناوری شامل رشته‌های دارای مراحل سراسری و ملی است که منبع این بخش معارف و مهارت‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی در حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت‌(ع) است.

گل‌محمدی متذکر شد: بخش ادبی شامل رشته‌های دارای مراحل سراسری و  ملی است که منبع بخش ادبی ارائه آثار در یکی از موضوعات شامل ترویج فرهنگ اقامه نماز در قرآن و سیره اهل بیت‌(ع) و سبک زندگی، حمایت از تولید ملی و کالای داخلی، عفاف و حجاب، تکریم قرآن، استکبار‌ستیزی، امر به معروف و نهی از منکر، محیط زیست از منظر قرآن و اهل بیت‌(ع)  و یا الهام از آیات سوره مبارکه نور آیه 41، سوره مبارکه لقمان آیه 16 و سوره مبارکه احزاب آیه 72 است.

وی با بیان اینکه سامانه مذکور صرفاً در بازه زمانی یاد شده فعال است، یادآور شد: دانشجویان در هنگام ثبت‌نام در قسمت انتخاب نام استان و شهر‌، استان و شهر محل تحصیل را وارد کنند که بر این اساس آزمون کتبی روز سه‌شنبه، ۲۷ خرداد‌ماه از ساعت 8 تا 14 از طریق سامانه‌ Quarter.pnu.ac.ir برگزار می‌شود و داوطلبان باید با نام کاربری که در هنگام ثبت نام دریافت کرده‌اند وارد سامانه شده و در آزمون شرکت کنند و هر شرکت‌کننده صرفاً حق شرکت در یک رشته را خواهد داشت.

وی افزود: شركت‌كنندگان در بخش‌های پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری باید آثار خود را تا 7 تیر به دبيرخانه‌ ستاد برگزاری سی و پنجمین دوره‌ مسابقات سراسری قرآن كريم دانشجويان دانشگاه واقع در ساختمان مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اتاق شماره یک تحويل دهند  و در صورت داشتن هرگونه سؤال يا ابهام با شماره ‌31532556 -023 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha