ابتلای ۳۰ درصد سمنانی‌ها به کرونا
کد خبر: 3905897
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

ابتلای ۳۰ درصد سمنانی‌ها به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی باید در اولویت اول مردم قرار گیرد، گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۳۰ درصد از مردم استان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ابتلای 30 درصد سمنانی‌ها به کرونا

به گزارش ایکنا از سمنان، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان عصر روز گذشته، 31 خردادماه در نشست شورای اداری استان در استانداری بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت از سوی مردم تأکید کرد و افزود: از ایجاد موج دوم ابتلا به بیماری کرونا در روزهای آینده در شهرهای تحت مدیریت این دانشگاه نگران هستیم که در این راستا از زمان شیوع این بیماری تاکنون ۳۰ درصد از مردم این منطقه به ویروس کرونا مبتلا شدند.

به گفته وی، میزان رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان استان به کمتر از ۳۰ درصد کاهش‌یافته اما موارد بستری روزانه در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان کاهش‌ یافته است.

دانایی با بیان اینکه تعداد موارد مثبت سرپایی در موارد دارای علائم خفیف افزایش یافته که بر این اساس افراد در تماس با بیماران با نتیجه آزمایش مثبت در تمام شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزایش‌ داشته و کل موارد بستری مشکوک به این ویروس در استان  یک هزار و ۷۳۷ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان میانگین سن بستری‌شدگان را ۵۶.۵ سال برشمرد و گفت:  در این مدت، تعداد موارد با تست مثبت از بین بیماران بستری ۶۰۷ نفر و میزان ترخیص از بیمارستان ۵۰۲ نفر با ۸۵ درصد است.

دانایی متذکر شد: تاکنون ۸۴ نفر معادل ۱۳ درصد از مبتلایان این منطقه فوت شدند که بر این اساس ۱۶ درصد موارد بستری در بخش ویژه معادل ۲۷۲ نفر با میانگین سن بستری‌شده در این بخش ۶۴.۸ سال است.

وی بر لزوم توجه ویژه عموم مردم به فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد و گفت: برگزاری برخی مراسم‌ غیرضروری و پرازدحام و نیز برخورد نکردن با برخی از متخلفان نگران‌کننده است که مسئولان دستگاه‌های نظارتی در این زمینه باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان میانگین سن افراد فوت‌شده را ۷۱.۶ سال دانست و بیان کرد: کم‌توجهی مردم و عادی شدن شرایط برای برخی از مسئولان و مردم زمینه را برای شیوع موج شدیدی از مبتلایان کرونا در روزهای آتی فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha