بستری شدن ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های سمنان
کد خبر: 3907569
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

بستری شدن ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تحت نظارت این دانشگاه بستری هستند، گفت: رعایت اصول بهداشتی برای آحاد مردم ضروری است.

بستری شدن 55 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، نوید دانایی، رئیس این دانشگاه شب گذشته، 8 تیرماه در دیدار با استاندار، گفت: با آغاز روند مجدد صعودی ابتلا به کرونا در سطح کشور، استان سمنان نیز شاهد افزایش شمار مراجع سرپایی و رشد میزان مبتلایان به این ویروس است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در سه بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند که ۱۳ نفر از بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، متذکر شد: احتمال دارد طی چند روز آینده با افزایش میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی استان، وضعیت رنگ شهرستان‌های استان تغییر کند.

دانایی افزود: تلاش و اقدامات به هنگام ما در امروز، منجر به پیشگیری و کاهش ابتلا در روزهای آینده خواهد بود که در این راستا میزان رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک به شکل چشمگیری میان مردم کاهش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه این زنگ خطری برای سلامت عمومی مردم استان سمنان به‌شمار می‌رود و باید تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود، یادآور شد: برداشتن برخی محدودیت‌های کرونایی به‌منزله‌ اتمام تهدید انتشار ویروس کرونا یا کاهش خطرات آن نیست.

وی یادآور شد: هر یک از شهرستان‌های استان، از نظر شیوع کرونا در وضعیت‌های متفاوت و غیر یکسان هستند؛ بنابراین نمی‌توان نسخه‌ واحدی برای تمام شهرستان‌ها پیچید که بر این اساس وضعیت استان در بسیاری از موارد تابع شرایط استان‌های مجاور از نظر شیوع کرونا همچون تهران، گلستان، مازندران و قم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در صورتی‌که طی چند روز آینده تغییری در روند رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و وضعیت ابتلاء به کرونا ایجاد نشود مجبور خواهیم شد، برخی از محدودیت‌های کرونایی را مجدداً اعمال کنیم، گفت: افزایش آمار مثبت سرپایی میان مراجعه‌کنندگان جهت آزمایش‌های تشخیص کرونا، نشان از چرخش ویروس و آلودگی محیطی دارد.

دانایی با اشاره به اینکه تمامی کارکنان بهداشت و درمان استان از آغاز شیوع کرونا خالصانه و عاشقانه تلاش کرده‌اند تا مردم در آرامش و آسایش باشند، متذکر شد: اجباری شدن استفاده از ماسک در محل‌های پرازدحام و دستگاه‌های اجرایی، نقش بسزایی در کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha