رونمایی از کتاب «میامی»
کد خبر: 3908321
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

رونمایی از کتاب «میامی»

کتاب «میامی» در مراسمی با حضور مشاور وزیر ارشاد و مدیرکل حوزه وزارتی در میامی رونمایی شد.

رونمایی کتاب «میامی» در شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کتاب «میامی» تألیف یونس وکیل‌الرعایا و محمد پوراحتشام عصر روز گذشته، 12 تیر در مراسمی با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی در میامی رونمایی شد.

این کتاب که در حاشیه کارگروه گردشگری شهرستان میامی رونمایی شد برگرفته از پژوهش امکان‌سنجی توسعه گردشگری شهرستان میامی  و با همکاری و حمایت اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان و دانشگاه آزاد اسلامی سمنان تهیه و تدوین شده است. در آیین رونمایی از این کتاب از یونس وکیل الرعایا به پاس تلاش‌های وی در تدوین کتاب میامی تجلیل شد.

میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد واقع است. این شهرستان دارای کاروانسراهای شناخته شده و منحصر به فردی از جمله کاروانسرای میامی، سپنج (جهان آباد)، میاندشت، عباس آباد، الحاک، صدر آباد و محمد آباد پل ابریشم است.

میامی به‌عنوان مرکز این شهرستان از آثار تاریخی و گرانبهای بسیاری برخوردار است که از آن جمله می‌توان به کاروانسرای شاه عباسی، مسجد و حمام آقایان و موزه مردم‌شناسی اشاره کرد.

میامی دارای چهار منطقه نمونه گردشگری شامل دشت شقایق و آفتابگردان، جنگل و آبشار نام نیک و جنگل دشت شاد و عباس‌آباد است.

میامی مدفن شیخ حسن جوری رهبر نهضت سربداران در کلاته میرعلم روستای فیروز آباد (دهستان فرومد) است و آرامگاه ابن‌یمین فرومدی شاعر قطعه‌سرای قرن هفتم نیز در کنار مسجد جامع باشکوه فرومد زینت‌بخش تاریخ و فرهنگ ناب این خطه است.

انتهای پیام
captcha