بهره‌مندی دانش‌آموزان ۱۴۷ مدرسه سمنان از برکات وقف
کد خبر: 3908771
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

بهره‌مندی دانش‌آموزان ۱۴۷ مدرسه سمنان از برکات وقف

مدیرکل اوقاف سمنان با بیان اینکه دانش‌آموزان ۱۴۷ مدرسه استان از اقدام خیرخواهانه واقفان خیراندیش بهره‌مند شده‌اند، گفت: ۱۱ مدرسه عرصه و اعیان وقفی، ۱۳۵ مدرسه که عرصه آن‌ها وقفی و یک مدرسه که اعیان آن وقفی است، وجود دارند.

بهره‌مندی دانش‌آموزان 147 مدرسه سمنان از برکات وقف

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه در سطح استان، 11 مدرسه عرصه و اعیان وقفی، 135 مدرسه که عرصه آن‌ها وقفی و یک مدرسه که اعیان آن وقفی است، وجود دارد، متذکر شد: از این تعداد، 5 مدرسه عرصه و اعیان وقف در شهرستان شاهرود، 3 مدرسه عرصه و اعیان وقف در شهرستان سمنان وجود دارد و شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر و بخش بسطام نیز هر کدام دارای یک باب مدرسه عرصه و اعیان وقف هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان شاهرود 62 مدرسه با عرصه وقفی وجود دارد که در این راستا در شهرستان دامغان 17 مدرسه، در سمنان 12 مدرسه، در بخش بسطام 17 مدرسه و در شهرستان مهدیشهر 9 مدرسه با عرصه وقفی وجود دارد.

تدینی شمار مدارس با عرصه وقفی در شهرستان سرخه را 5 باب دانست و افزود: سه باب مدرسه با عرصه وقفی در شهرستان گرمسار وجود دارد و شهرستان‌های آرادان و میامی هر یک دارای دو باب مدرسه با عرصه موقوفه هستند.

مدیرکل اوقاف استان با تأکید بر اینکه این آمار گویای این مهم است که از دیرباز وقف در خدمت علم و دانش قرار داشته و افراد زیادی را در دامن خود پرورش داده است، افزود: با توجه به اهمیت مقوله علم و دانش، ایجاد موقوفات با کاربری آموزشی همواره یکی از دغدغه‌های ما در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه بوده و یکی از مسائلی است که به‌عنوان نیازهای روز استان در وقف جدید به خیران جهت وقف اموال خود به‌عنوان مشاوره بیان می‌شود.

وی  گفت: سه تن از کارشناسان مؤسسه مدارس وقف کشور جهت سرکشی از امروز وارد استان شده و در حال بازدید و بازرسی از مدارس وقفی سطح استان هستند.

انتهای پیام
captcha