طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در سمنان اجرا می‌شود
کد خبر: 3908954
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در سمنان اجرا می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد سمنان از اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در این استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد موفق در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد اجرا می‌شود.

طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در سمنان اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان امروز، 16 تیرماه در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رویداد ملی و بین‌المللی «روح مقاومت» با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و نیز ارائه روایت‌های مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود، گفت: این برنامه در چهار قالب و در فضای مجازی به‌صورت مسابقه اجرا می‌شود.

وی افزود: رویداد ملی و بین‌المللی «روح مقاومت» در بخش‌های صوت، نماهنگ، فیلم موبایلی، عکس ‌نوشت و پادکست از وصیت‌نامه شهدا برگزار می‌شود.

موسوی با تأکید بر اینکه این برنامه‌ها به‌عنوان طرح‌های شاخص کانون‌های فرهنگی ـ هنری برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، گفت: در پایان این مسابقه از 40 اثر ملی و 20 اثر بین‌المللی به‌عنوان آثار برگزیده تجلیل خواهد شد.

وی زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج و زنده نگه‌داشتن روح مقاومت و توسعه جبهه مقاومت، عمل به وصایای شهدا در زندگی امروز با دقت در گنجینه‌های معنوی وصایای شهدا را از اهداف این مسابقه برشمرد و اظهار کرد: قرآن و عترت در وصیت شهدا، امام و مرجعیت و علما در وصیت شهدا، دفاع از وطن، قدس و فلسطین مظهر مقاومت‌، نقش و جایگاه مساجد در تربیت جامعه در وصیت شهدا از محورهای مورد نظر در این مسابقه ملی و بین‌المللی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان مهلت شرکت در این رویداد، را ۳۱ شهریور مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانست و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق فضای مجازی و حضور در سایت «فهما» آثار خود شامل دل‌نوشته، خاطره‌نویسی، عکس و خوانش وصیت‌نامه شهدا را ارائه دهند.

وی به طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با هدف تکریم از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، تکریم از جوانان و نوجوانان نخبه و نیز کارآفرینان، ائمه جماعت و هیات امنای مساجد موفق در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد اجرا می‌شود.

به گفته موسوی، این طرح از دهم تیر و همزمان با دهه کرامت و با محوریت مساجد آغاز شده که در این راستا در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم 14 برنامه در شهرها و روستاهای این استان پیش‌بینی شده و اجرا خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یادآور شد: طرح مذکور همزمان با نماز مغرب و عشاء فردا سه‌شنبه، هفدهم تیرماه در مسجد بلوار شریف واقفی سمنان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha