طرح مجازی «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه کاشمر
کد خبر: 3910758
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

طرح مجازی «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه کاشمر

طرح «نشاط معنوی» در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به‌صورت مجازی در بقاع متبرکه شهرستان کاشمر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، طرح نشاط معنوی هر ساله به همت مراکز افق بقاع متبرکه و اداره اوقاف و امورخیریه برگزار شهرستان کاشمر همزمان با ایام تابسان اجرا می‌شود؛ اما امسال با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا این طرح به‌صورت مجازی در سه بقعه امامزاده سیدحمزه(ع)، امامزاده سیدمرتضی(ع) و امامزاده سیدمحمد(ع) برگزار می‌شود.

با اجرای ویژه‌برنامه‌های نشاط معنوی در بقعه متبرکه امامزاده سیدمرتضی(ع) هر یک از مبلغان دینی، کانال‌هایی را به‌صورت مجزا در شبکه‌های اجتماعی تشکیل داده و از این طریق ضمن ارائه آموزش به دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف پاسخگوی سؤالات آنان خواهند بود.

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام ایوبی با موضوع مشاوره خانواده؛ درس زندگی و آسیب‌های اجتماعی در کانال shamimofoghm@، حجت‌الاسلام هاشمی با موضوع دین و زندگی و سیره اهل بیت(ع) و حجت‌السلام حاجی‌زاده با موضوعات احکام، مسائل شرعی، روخوانی و روان‌خوانی در کانال shamimofoghsh@، حجت‌الاسلام فرازی با موضوع نشاط، سرگرمی و آشنایی با نماز در کانال shamimofoghkodak@، آقایان طباطبایی و میری با موضوعات حفظ موضوعی، اذان، قرائت تقلیدی و تفسیر کوتاه در کانال shamimofoghhfz@ به ارائه خدمات می‌پردازند.

فعالیت خانم پهلوان‌زاده در بخش بانوان با موضوع رفتارسازی، سبک زندگی و دین و زندگی در کانال shamimofoghs@، خاکسار و نصیری با موضوعات کامپیوتر و خطای ترفند در کانال shamimofoghkh@، عطار در موضوع رزمی دفاعی در کانال shamimofoghr@ و عموشهری با موضوع نقاشی در کانال shamimofoghn@ از دیگر برنامه‌های نشاط معنوی بقعه متبرکه امامزاده سیدمرتضی(ع) است.

همچین این بقعه متبرکه همزمان با هفته عفاف و حجاب مسابقه‌ای با عنوان «ریحانه خلقت» ویژه کودکان و نوجوانان با موضوعات عکس، نقاشی، رنگ‌آمیزی و فایل صوتی تدارک دیده است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ مردادماه به آدرس esmk_ir@ ارسال کنند.

آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) نیز طرح نشاط معنوی را با راه‌اندازی شبکه مجازی یاوران مراکز افق با عنوان «شمیم افق» و با موضوعات فرهنگی، هنری، ورزشی و مسابقه آغاز کرده است.

نوجوانان و جوانان می‌تواند با وارد شدن به کانال shamimofoghgirls ویژه دختران وsnamimofoghboys  ویژه پسران از برنامه‌های متنوع طرح نشاط معنوی بهره‌مند شوند.

این بقعه متبرکه به مناسبت هفته عفاف و حجاب و آغاز طرح نشاط معنوی مسابقه‌ای با عنوان «عفاف و حجاب» با محورهای مقاله، خاطره و عکاسی برگزار کرده است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ مرداد‌ماه در کانال شمیم افق دختران ارسال کنند.
همچنین بقعه متبرکه امامزاده سیدمحمد(ع) نیز با راه‌اندازی کانالی در پیام‌رسان ایتا با برنامه‌های احکام، قرآن، خوشنویسی، نقاشی و... به استقبال از طرح نشاط معنوی می‌رود.

یادآور می‌شود، طرح نشاط معنوی ویژه سنین ۷ تا ۱۸ سال است که از ۲۱ تیرماه آغاز و تا ۲۰ مردادماه ادامه دارد.

نسیم حجازی
انتهای پیام
captcha