ورود شبکه یک سیما به ساخت برنامه تخصصی قرآنی؛ استعدادیابی قاریان نوجوان در ترنم + تیزر
کد خبر: 3910862
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

ورود شبکه یک سیما به ساخت برنامه تخصصی قرآنی؛ استعدادیابی قاریان نوجوان در ترنم + تیزر

مسابقه تلویزیونی «ترنم» از اواخر تیرماه و در فاز اول در ۲۵ قسمت روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود تا این‎بار استعدادهای قرآنی کشورمان از طریق شبکه ملی به مردم شناسانده شوند.

ورود شبکه یک سیما به ساخت برنامه تخصصی قرآنی / استعدادیابی قاریان نوجوان در ترنم + تیزر

به گزارش ایکنا، شبکه یک سیما مسابقه استعدادیابی قرآنی «ترنم» را به روی آنتن می‌برد تا از این پس شاهد پخش برنامه‌ تخصصی قرآنی از شبکه‌ای غیر از شبکه‌های تخصصی باشیم؛ موضوعی که قبل از این مورد درخواست بسیاری از فعالان این حوزه بود.

این مسابقه، که طی روزهای آینده و در طول هفته به روی آنتن یکی از پربیینده‌‌ترین شبکه‌های تلویزیونی می‌رود، ویژه افراد زیر ۱۶ سال و در بخش تلاوت قرآن کریم است که فراخوان‌ آن طی روزهای گذشته از طریق سایت شبکه یک و شبکه‌های مجازی منتشر شد. برای اطلاع از چند و چون این مسابقه تلویزیونی گفت‌وگویی با تهیه‎کننده آن انجام گرفته که در ادامه آمده است.

داوود نجفی، تهیه‌کننده مسابقه تلویزیونی ترنم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: مسابقه ترنم در واقع یک مسابقه استعدادیابی قرائت قرآن است که ویژه نوجوانان زیر ۱۶ سال طراحی شده و به زودی روزهای شنبه تا چهارشنبه و جمعه‌ها به روی آنتن می‌رود.

وی با بیان اینکه مسابقه ترنم با حضور شرکت‌کننده در استودیو برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان برای حضور در این مسابقه تلویزیونی می‌توانند فرازهایی از تلاوت خود را با دوربین تلفن همراه تصویر‌برداری و از طریق سایت شبکه یک سیما www.tv1.ir و شبکه‌ اجتماعی taranomtv1@ برای ما ارسال کنند. همچنین شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۴ برای این منظور در نظر گرفته شده است.

تهیه‌کننده مسابقه تلویزیونی ترنم در مورد نحوه برگزاری این مسابقه اظهار کرد: در مسابقه ترنم شرکت‌کنندگان در سه بخش با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در بخش اول در هر برنامه فرازی از تلاوت یک استاد مصری پخش خواهد شد. این فرازها از قبل در سایت شبکه یک و صفحه برنامه گذاشته شده و شرکت‌کنندگان در مسابقه می‌توانند تلاوت مورد نظر را قبل از حضور در مسابقه تمرین کنند. در این بخش هر شرکت‌کننده می‌بایست فراز تلاوت استاد مصری را همانند وی تلاوت کند.

نجفی تصریح کرد: در بخش دوم یک فراز از آیات قرآن انتخاب و شرکت‌کنندگان با ذوق شخصی خود آن آیه را تلاوت خواهند کرد و در بخش سوم نیز به‌صورت تقلیدی و فرازی از تلاوت اساتید ایرانی خواهد بود. در این مسابقه سه داور به‌ عنوان هیئت حاضر در استودیو به داوری می‌پردازند و پنج داور از استان‌های شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی کشور به‌ عنوان هیئت ناظر و به ‌صورت زنده داوری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه داوران حاضر استودیو احمد ابوالقاسمی، حمیدرضا احمدی‌وفا و امین پویا خواهند بود، بیان کرد: علاوه بر این داوران ناظر استان‌ها نیز شامل وحید وکیلی از شمال، قاسم مقدمی از جنوب، حمید شاکرنژاد از شرق، وحید نظریان از غرب و غلامرضا شاه‌میوه از مرکز کشور هستند.

نجفی با تأکید بر اینکه مسابقه ترنم به صورت زنده و حضوری است، گفت: در هر برنامه چهار شرکت‌کننده حضور خواهند داشت؛ در فاز اول این مسابقه ۲۵ برنامه در نظر گرفته شده است که روزهای شنبه تا چهارشنبه حدود ساعت ۱۷ عصر و روز جمعه نیز حدود ساعت ۲۳:۱۰ پخش می‌شود. در مرحله مقدماتی حدود ۸۰ نفر شرکت خواهند کرد و از بین آنها ۱۶ نفر به مرحله نیمه‌نهایی و در نهایت چهار نفر به فینال راه پیدا می‌کنند.

وی افزود: نوجوانان برای حضور در این مسابقه باید فایل تلاوت ضبط‌شده خود را ارسال کنند تا تلاوت‌های دریافتی به وسیله کارشناسان بررسی و از افراد توانمند دعوت شود. این مسابقه از ۳۱ تیر ماه به روی آنتن می‌رود و تا قبل از شروع ماه محرم فاز اول به اتمام خواهد رسید.

نجفی در پایان در مورد تقسیم‌بندی داوران به ناظر و حاضر در استودیو، گفت: داوران تهران و شهرستان یک حق امتیاز دارند و هر کدام در هر مرحله می‌توانند به هر شرکت‎کننده پنج ستاره بدهند. هر دو گروه داوری یک وظیفه دارند اما چون امکان حضور همه داوران در استودیو و نیز حضور یک ماهه داوران دیگر استان‌ها در تهران فراهم نبود، قرار شد که داوری به این صورت باشد.

انتهای پیام
captcha