غدیر خم میثاق شیعیان است
کد خبر: 3915355
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

غدیر خم میثاق شیعیان است

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه غدیر خم عید میثاق شیعیان است، گفت: ما امروز به شیعه بودن حضرت علی(ع) افتخار می‌کنیم چرا که شیعیان رستگاران عالم هستند.

غدیر خم میثاق شیعیان است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از دفتر امام جمعه دامغان، حجت‌الاسلام سید محمد حسینیان، امام جمعه این شهر صبح امروز 18 مرداد در مراسم جشن بزرگ غدیر مردم با بیان اینکه غدیر خم عید میثاق شیعیان است، گفت: از دیدگاه آیات و روایات چهار عید برای شیعیان وجود دارد که غدیر خم بزرگترین آن‌ها است.

وی با بیان اینکه غدیر عید ولایت است و باید این عید عظیم در شأن منزلت امیرالمومنین علی (ع) و شیعیان آن حضرت گرامی داشته شود، متذکر شد: غدیر خم به عنوان عید الله اکبر محسوب می‌شود زیرا عید ولایت علی (ع) است و ما به شیعه بودن آن حضرت افتخار می‌کنیم زیرا شیعیان رستگاران عالم هستند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه دین تولی می‌خواهد اگر تولی نباشد ویرانه‌ای نیست، افزود: پیامبر اسلام (ص) ترس نظامی نداشت و تنها ترس آن حضرت و در آن دوران از بابت امور سیاسی محسوب می‌شد چون اختلاف بین شیعه و سنی در آن مقطع زیاد بود.

حسینیان با تاکید بر اینکه همه باید مراقب فتنه آخرالزمان باشیم یادآور شد: در زندگی خود باید درد دین، قرآن و تقوا الهی داشته باشیم و به آن‌ها اهمیت دهیم و ارزش قائل باشیم.

انتهای پیام
captcha