غزلسرایی شاعران فارس در وصف همای رحمت
کد خبر: 3915356
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

غزلسرایی شاعران فارس در وصف همای رحمت

به‌مناسبت فرا رسیدن عید غدیر شب شعر «همای رحمت» با شعرخوانی جمعی از شاعران آئینی فارس در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن عید غدیر شب شعر «همای رحمت» با شعرخوانی جمعی از شاعران آئینی فارس و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی شب گذشته، 17 مردادماه به‌همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار شد.

مرتضی جعفری معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این رابطه گفت: این سازمان به‌مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر این شب شعر را با مشارکت مجازی شهروندان برگزار کرده است.

وی افزود: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا از حدود ۶ ماه گذشته تمامی برنامه‌ها با بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال برگزاری است و در این میان، اجرای رویداد‌های فرهنگی فاخر اهمیتی ویژه دارد.

جعفری، بر ضرورت دمیدن روح امید و نشاط ‌افزایی همزمان با مناسبت‌های مذهبی و ملی تأکید کرد و افزود: در همین راستا به‌مناسبت دهه ولایت و امامت، عید سعید غدیر، کلیپ‌ها و نماهنگ‌هایی نیز در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

معاون شهردار شیراز برگزاری شب شعر همای رحمت را گامی در راستای بهره‌مندی از حضور معنوی شاعران دانست و افزود: این مراسم با زبان گویای شعر علوی از آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع) تقدیمی است به پیشگاه حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) از سوی مردم و شاعران متعهد شیرازی.

یادآور می‌شود، این آیین با شعر خوانی پیر غلامان حسینی، پدر شعر آیینی فارس احد ده بزرگی آغاز شد. هادی فردوسی جوان فارس نیز چهار پاره‌ای درباره واقعه غدیر خم خواند، محمدحسین بهرامیان استاد دانشگاه و از شاعران بنام نیز در این مراسم شعرخوانی کرد، هاشم کرونی دیگر شاعر آیینی بخشی از سروده‌ای در باب غدیر و غزلی برای ساحت حضرت سید علاءالدین حسین (ع) خواند، مجتبی صادقی دیگر شاعر شیرازی غزل درباره بیروت و حوادث تلخ لبنان خوانش کرد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا طبیب‌زاده مسمطی دو لختی را به ساحت امیر مومنان علی ع  تقدیم کرد و عبدالحمید رحمانیان نیز غزل مثنوی را خواند که پس از ارتحال امام خمینی (ره) سروده بود.

انتهای پیام
captcha