نظر آیت‌الله نوری همدانی در مورد تغییر یا تأخیر در نذورات ماه محرم به خاطر کرونا
کد خبر: 3916558
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

نظر آیت‌الله نوری همدانی در مورد تغییر یا تأخیر در نذورات ماه محرم به خاطر کرونا

مرجع تقلید جهان تشیع به سؤالی درباره احکام نذر در ماه محرم از جمله این سؤال که با توجه به شیوع ویروس کرونا، نذورات ماه محرم را چگونه انجام دهیم؟ پاسخ داد.

نظر آیت‌الله نوری همدانی در مورد نذورات ماه محرمبه گزارش ایکنا، آیت‌الله نوری همدانی به استفتائی درباره «احکام نذر» پاسخ گفت که تقدیم حضور علاقه‌مندان می‌شود.

سؤال: با توجه به بیماری کرونا و شیوع آن از طرق مختلف در جامعه و از طرفی هم ایام عزاداری ماه محرم و انجام نذورات که متدینین هر ساله انجام می‌دهند، استدعا دارد نظر مبارک را پیرامون اجرای نذورات با شرایط پیش آمده بفرمایید.

پاسخ: اگر نذر محدود به زمان خاص نیست می‌توان به تأخیر انداخت و اگر صیغه نذر خوانده و محدودیت زمانی هم دارد؛ مثلاَ نذر کرده در روز عاشورا این نذر اجرا گردد و تمام شرایط هم فراهم است باید نذر اجرا گردد و قابل تغییر نیست ولو به شکل محدود و با رعایت مسائل بهداشتی صورت گیرد.

اما در صورتی که شرایط فراهم نباشد اجرای نذر به تأخیر خواهد افتاد تا در اولین زمان ممکن که شرائط فراهم شد نذر را اجرا می‌کند و اگر آن طوری که مرقوم داشته‌اید یقین داشته باشد انجام نذر در شیوع بیماری مؤثر است می‌تواند نذر خود را به تأخیر اندازد.

انتهای پیام
captcha