فعالیت یک هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در گلستان
کد خبر: 3916571
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

فعالیت یک هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از فعالیت یک هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در سطح این استان خبر داد.

به گزارش  ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در روز گذشته، 24 مردادماه در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: جهت مدیریت ماه محرم باید تصمیمات ستاد کرونا در سراسر استان بومی‌سازی شود تا بتوانیم نگرانی‌ها را کاهش دهیم.

وی افزود: محرم از اهمیت خاصی برخوردار است و ممکن است بخشی از مردم و مسئولان نسبت به ایام محرم دغدغه داشته باشند. در ماه محرم امسال برپایی سفره‌های اطعام و نذری ممنوع است. امام حسین(ع) مختص به شیعه نیست و اهل سنت نیز احترام خاصی برای امام حسین(ع) قائل هستند.

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد با بیان اینکه تجربه نشان داده است که می‌توانیم از تهدیدها فرصت بسازیم، تصریح کرد: گروه‌های اجتماعی در ایام محرم می‌توانند فعالیت فراوانی داشته باشند و به کمک سلامت و دانشگاه علوم پزشکی بیایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در سطح استان گلستان فعالیت می‌کنند، افزود: در سال‌های قبل حدود ۵۰ درصد این هیئت‌ها پذیرایی ناهار را در ایام سوگواری حسینی انجام می‌دادند.

وی یادآور شد: اگر بنا است مراسم سینه‌زنی برگزار شود این مراسم در فضای باز برگزار خواهد شد و همچنین برگزاری مراسم پذیرایی ممنوع است و توزیع غذا به صورت سفره‌ای نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد تأکید کرد: در ماه محرم و در مناسبت‌هایی که با پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود استفاده از ماسک الزامی است و ساعت برگزاری مراسم را به حداقل خواهیم رساند تا سلامت عزاداران حسینی به خطر نیفتد.

بنا بر این گزارش، در این نشست بر برگزاری مراسم در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری (از هر طرف حداقل دو متر) و تجمعات حداقلی، رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم (حداکثر دو ساعت)، ممنوعیت جا به جایی هیئت‌ها و دسته‌روی تأکید شد و براساس نظر ستاد ملی کرونا استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم ممنوع است و بدیهی است مراسم سینه‌زنی و زنجیر زنی (با زنجیر شخصی) در محل مراسم بدون جابجایی مجاز خواهد بود.

ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری، استفاده از ماسک به صورت مستمر، پیش‌بینی استفاده از راهکارهای جایگزین در مناطق و شهرهایی که امکان برگزاری حضوری مراسم وجود ندارد ـ با هماهنگی کارگروه استانی ـ اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با مراسم و نذورات، تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی مرتبط با عزاداری در شهرهای دارای وضعیت حاد بیماری توسط کمیته‌های نظارت استانی و شهرستانی از دیگر مواردی است که در این دستورالعمل تأکید شده است.

انتهای پیام
captcha