موقوفات اردبیل نیازمند معرفی و فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 3916576
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

موقوفات اردبیل نیازمند معرفی و فرهنگ‌سازی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: موقوفات اردبیل، نیازمند معرفی هستند که در این زمینه نیازمند همکاری مسئولین و دستگاه‌های مربوطه هستیم.

موقوفات اردبیل نیازمند معرفی و فرهنگ سازی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، 25 مردادماه، در جلسه مشترک ستاد بازسازی عتبات عالیات که در اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: موقوفات اردبیل نیازمند معرفی هستند که در این زمینه نیازمند همکاری مسئولین و دستگاه‌های مربوطه هستیم.
ستوده، هدف از این جلسه را نحوه جمع‌آوری نذری‌ها و وجوه مردم ولایتمدار اردبیل عنوان کرد.
وی خواستار اهدای هزینه بسیاری از نذری‌ها و احسان ایام ماه محرم و مناسبت‌ها برای بازسازی عتبات عالیات و مقابله با شیوع ویروس کرونا شد و بیان کرد: با توجه به اینکه مردم حسینی اردبیل، در ایام ماه محرم و مناسبت‌ها بیشتر به نذورات و احسانات می‌پردازند بنابراین امسال باید روش‌های پرداختن به این نذری‌ها را تغییر و با روش‌های دیگر انجام دهند.
وی افزود: هماهنگی و تعامل با دهیاران، فرماندهان پایگاه‌ها و اعضای هیئت امناء مساجد با توجه به نزدیکی ایام محرم و با استفاده از تمامی ظرفیت روستا‌ها و مساجد، هیئت امنا و احسانات خیرین و مردم ولایی و حسینی جزو اولویت بوده و وجوهات نقدی به شماره حساب بانکی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، واریز شود.
ستوده با تاکید بر لزوم تقویت اطلاع رسانی فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، تصریح کرد: استفاده صحیح از فضای مجازی و تبلیغات محیطی در جهت انعکاس عملکرد ستاد بازسازی می‌تواند در این زمینه بسیار کارگشا باشد.
وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای فعال‌سازی ستاد عتبات عالیات، گفت: نیاز است با برنامه‌ریزی مناسب ضمن استفاده از ظرفیت اداره‌ها، به خوبی از ظرفیت هیئت امنای مساجد، محبان اهل بیت و افراد خیر پیشتاز استفاده شود.
ستوده در خصوص حمایت فرماندار اردبیل از احیاء موقوفات و بازسازی و شناساندن بقاع متبرکه به منظور تبدیل به قطب فرهنگی، گفت: فرهنگ وقف یکی از ارزشمندترین میراث گذشتگان و هدیه‌ای از جانب اسلام است که به خوبی توجه به نیکوکاری در ابعاد مادی و معنوی برای بهره بردن عامه مردم از برکات آن را یادآوری می‌کند.
در ادامه این دیدار، اسفندیار هوشیار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل، بیان کرد: با توجه به اینکه مردم حسینی و دوستداران اهل بیت(ع) در استان اردبیل، در طول سنوات گذشته در ایام محرم نذورات و احسانات به دسته‌جات و مردم حسینی اهداء می‌کنند پیشنهاد می‌شود با توجه به نیاز ضروری به منظور تکمیلی پروژه‌های نیمه تمام حرم‌ها و صحن‌های مطهر عتبات عالیات در صورت امکان و با رعایت جهات شرعی بخشی از نذری‌ها و احسان را که به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا نمی‌توانند در دسته‌جات توزیع کنند جمع‌آوری و به حساب بانکی ۰۱۰۷۵۷۶۸۴۰۰۰۵ بانک ملی بنام ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز کنند.
در پایان با اهدای لوح سپاسی از فرماندار اردبیل، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha