صدور پیام‌های تسلیت مقامات در پی درگذشت آیت الله ربانی
کد خبر: 3916579
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

صدور پیام‌های تسلیت مقامات در پی درگذشت آیت الله ربانی

مقامات کشوری و استانی، در پیام‌های جداگانه، درگذشت آیت الله ربانی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در پی درگذشت آیت الله ربانیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، درگذشت آیت الله محمد ابراهیم ربانی مهمویی را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدّها شیء الی یوم القیامه»

خبر درگذشت عالم بزرگ حضرت آیت الله محمد ابراهیم ربانی مهمویی، مجاهد و مبارز انقلابی خراسان جنوبی که عمر پر برکت خود را در راه اعتلای اسلام ناب محمدی(ص)، آرمان‌های امام راحل(ره) و منویات امام خامنه ای(مدظله العالی) و اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم شریف سپری کرد و از یاران و یاوران حقیقی انقلاب اسلامی بود موجب تأثر و تأسف بسیار گردید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی این ضایعه را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، نماینده معزز ولی فقیه در استان، حوزه‌های علمیه و مردم متدین و انقلابی استان خراسان جنوبی به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و ضمن آرزوی صبر، اجر و سلامتی برای بازماندگان معزز، علو درجات آن فقید سعید را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

در پیام حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شئ

خبر ارتحال روحانی وارسته، مجاهد مخلص و ساده زیست  حضرت آیت الله محمد ابراهیم ربانی طاب ثراه موجب تألم، تأسف، اندوه و غم فراوان گشت.

سالیان فراوانی بود که حضور پر خیرو برکت  آن فقید سعید در  استان خراسان جنوبی او را به یکی از چهره های مؤثر در ترویج معارف اسلامی و تربیت دینی و اخلاقی، مبدل کرده بود.

زیست اخلاقی، زاهدانه، بی تکلّف و همراه با مهربانی با مردم و شفقت بر خلق، محبوبیت معناداری برای او در قلوب مردم بر جای نهاده است.

ایت الله ربانی در محامد اخلاق و جاذبه رفتاری بی شک در شمار برجستگان بود.

اینجانب این فقدان حزن انگیز را ‌به حوزه های علمیه، جامعه روحانيت و مردم شریف استان خراسان جنوبی، بویژه بیت معزز آن فقید سعید تسلیت گفته، برای آن مرحوم از خداوند متعال طلب غفران و رضوان و هم نشینی با صالحان و صدّيقان و برای بازماندگان أجر و صبر مسألت می‌نمایم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی ارتحال آیت الله ربانی را تسلیت گفت.

 متن پیام تسلیت حسین خسروی به شرح ذیل است: 

رحلت عالم مجاهد و مبارز انقلابی آیت الله حاج شیخ محمد ابراهیم ربانی مهموئی، موجب تأثر و تأسف شد.

این ضایعه را به محضر فرزندان، خاندان، شاگردان و حوزه‌های علمیّه و مردم ولایتمدار استان تسلیت عرض می‌کنم.

خدمات آن روحانی وارسته در دستگاه قضایی، امامت جمعه و حوزه‌های علمیه شهرستان بیرجند و دفاع ایشان از ارزش‌های اسلامی، ترویج و نشر معارف نورانی اهل بیت(ع) و تربیت شاگردانی فاضل، خاطره‌ای ماندگار از آن عالم بزرگوار باقی خواهد گذاشت.

امیدوارم روح ایشان با ارواح مطهره محمد و آل محمد، صلوات الله علیهم، محشور شود و خداوند به بازماندگان صبر و اجر فراوان عنایت کند.

آیت الله رئیسی در پیامی ارتحال آیت الله ربانی را تسلیت گفت.

بخشی از متن پیام آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه به شرح ذیل است:

خبر ارتحال جانگداز عالم کبیر، مجاهد نستوه، مجتهد عارف، حضرت آیت الله محمد ابراهیم ربانی مهموئی موجب تاثر وتالم فراوان شد.

ایشان عمر با برکت خویش را در راه اعتلای انقلاب اسلامی ودر راستای آرمان‌های امام راحل وفرامین مقام معظم رهبری در سنگرهای مختلف ازجمله حوزه‌های علمیه‌ی بیرجند، قم و نجف، دستگاه قضایی، امامت جمعه وحل وفصل امور مردم درعین صفا، صمیمیت و سادگی سپری کرد.

اینجانب این ضایعه جبران ناپذیر را به محضرعموم مردم متدین و ولایتمدار خراسان جنوبی، بویژه سلسله جلیله‌ی روحانیت تسلیت عرض کرده وبرای اهل بیت وسایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل وبرای آن فقیدسعید، علو درجات را از درگاه ایزد منان مسالت می‌کنم.

جلال الدین صادقی ، رئیس جهاددانشگاهی استان نیز به مناسبت درگذشت آیت الله ربانی پیامی صادر کرد.


متن پیام بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


انا لله و انا الیه راجعون


خبر درگذشت عالم پارسا و فقیه مجاهد حضرت آیت الله محمد ابراهیم ربانی مهمویی در آستانه محرم موجب تاثر و تالم گردید.


آیت‌الله ربانی با ساده زیستی و سبک زندگی عالمانه و زاهدانه بی شک سرآمد عالمان و مجاهدان زمان بود. این مجاهد راه خدا، در کنار فعالیت‌های دینی و علمی، سهم بسزایی در مبارزات پیش از انقلاب داشته و در سال‌های پس از انقلاب نیز مجاهدتی بی مانند در تزکیه، تعلیم و گسترش معارف دینی داشت.


اینجانب فقدان این عزیز از دست رفته را به جامعه روحانیت، حوزه‌های علمیه و مردم ولایی خراسان جنوبی تسلیت گفته و برای آن مرحوم از خداوند متعال طلب غفران دارم.

 

آیت‌الله ربانی اولین امام جمعه بیرجند پس از انقلاب بود و سال‌ها در دیوان عالی کشور و شورای عالی قضایی مسئولیت داشته است. وی روز گذشته در سن ۹۳ سالگی براثر ابتلا به بیماری کرونا در بیرجند دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام
captcha