کاهش بودجه و راکد ماندن استعدادهای قرآنی
کد خبر: 3916587
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

کاهش بودجه و راکد ماندن استعدادهای قرآنی

یک حافظ بین‌المللی قرآن کریم گفت: در مناطق محروم، استعدادهای قرآنی زیادی داریم که به دلیل کاهش بودجه قرآنی و در نتیجه عدم آموزش تخصصی راکد مانده است.

کاهش بودجه و راکد ماندن استعدادهای قرآنی

رضا عابدین‌زاده، حافظ بین‌المللی و داور مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص کاهش بودجه‌های قرآنی، بیان کرد: متأسفانه از همان اول انقلاب کم‌بودجه‌ترین برنامه مربوط به بحث قرآنی بوده و  کمترین سرمایه‌گذاری برای قرآن و جایگاه قرآن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هر سال نیز این بودجه کم نیز کاهش پیدا می‌کند و در این شرایط پیش آمده شاهدیم که این بودجه کاهش چشمگیری داشته این در حالی است که دشمنان اسلام با سلاح فرهنگی کار می‌کنند و در این راستا نیز بودجه فراوانی دارند.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: متأسفانه در سطح فرهنگی و قرآنی بودجه‌ای که قابل قبول باشد در کشور ما تعیین نمی‌شود و بیشتر بودجه صرف سرمایه‌گذاری بانک‌ها و جیب این شخص و آن شخص و ... شده و می‌شود که این امر نیز به اختلاس و مواردی از این قبیل دامن زده و می‌زند.

عابدین‌زاده گفت: چرا نباید بودجه کشور برای معرفت‌افزایی، گسترش دین و فرهنگ قرآن استفاده شود. برای فوتبال، خوانندگی، موسیقی و ... بودجه دارند اما نوبت به قرآن که می‌رسد بودجه با کاهش مواجه می‌شود. این یک ضعف بزرگ برای جامعه ما است.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر بهترین قاریان و حافظان را داریم اما برای اعزام استاد و کار در مناطق محروم نیازمند بودجه هستیم. استعدادهای نهفته در مناطق محروم زیاد داریم که نیازمند حضور یک استاد برای شکوفا شدن این استعدادها است اما با وجود بودجه‌های ناچیز حتی هزینه پرداخت حق‌الزحمه تدریس اساتید در این مناطق را نداریم.

این استاد و داور مسابقات قرآن کریم گفت: هزینه تدریس اساتید را باید نهادها و سازمان‌های مرتبط با اجرای برنامه‌های قرآنی از جمله اوقاف، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش که با جوانان و نوجوانان در ارتباط هستند و فرهنگ و ارشاد بپردازند اما وقتی به این سازمان‌ها و نهادها بودجه‌ای از سوی دولت اختصاص داده نشود چگونه می‌تواند از عهده هزینه آموزش قرآن در مناطق محروم برآید.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم اضافه کرد: این یک ظلم بزرگ است که به دلیل عدم تخصیص بودجه کافی به مباحث قرآنی و آموزش قرآن، استعدادهای قرآنی در مناطق محروم راکد بماند.

انتهای پیام
captcha