اجرای طرح شمیم حسینی با مشارکت هیئات لرستان
کد خبر: 3916597
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

اجرای طرح شمیم حسینی با مشارکت هیئات لرستان

معاون اوقاف لرستان از اجرای طرح شمیم حسینی توسط اداره‌کل اوقاف لرستان خبر داد و گفت: این طرح با کمک هیئات مذهبی و در قالب کمک به فقرا اجرایی می شود.

اجرای طرح شمیم حسینی با مشارکت هیئات لرستانحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اجرای طرح های شمیم حسینی و بصیرت عاشورایی توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان اظهار کرد: در طرح شمیم حسینی روزانه در دهه محرم طبخ غذا در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان صورت می‌گیرد.

وی در خصوص نحوه توزیع اطعام طبخ شده طرح شمیم حسینی، ادامه داد: این طرح، هر روز یکی از هیئات شاخص شهرستان خرم‌آباد دعوت شده که بعد از عزاداری سید و سالار شهیدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نذورات و غذای نذری را بسته بندی و بین فقرای شناسایی شده توسط آن هیئت توزیع می‌کنند.

عباس‌زاده با یادآوری این مطلب که طرح شمیم حسینی در تمام شهرستان‌های استان لرستان نیز اجرا می‌شود، ادامه داد: در ادارات اوقاف شهرستان ها نیز برپایی آشپزخانه‌ها، تهیه نذورات و دعوت از هیئات مذهبی ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان لرستان اضافه کرد: امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی و شرایط کشوری طرح شمیم حسینی به صورت اطعام غذای نذری انجام می‌شود این در حالی است که در سال‌های گذشته این طرح در قالب کمک به هیئات مذهبی اجرا می‌شد.

وی با ذکر این مطلب که طرح بصیرت عاشورایی همه ساله از اول محرم تا آخر صفر ادامه پیدا می‌کرد به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی هم‌چون لبیک یا حسین(ع)، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، عاشورا، تاسوعا، اربعین حسینی و طرح حرم تا حرم در قالب طرح بزرگ بصیرت عاشورایی اوقاف و امور خیریه برگزار می شد.

عباس‌زاده با یادآوری این مطلب به همه ساله برنامه‌های ایام محرم و صفر در ۷۰ امامزاده استان لرستان برگزار می‌شد خاطرنشان کرد: امسال با با توجه به شرایط کرونایی مراسمات در ۲۱ امامزاده برگزار می شود این در حالی است که هر امامزاده‌ای که فضای مناسب جهت برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشد، اقدام به عزای سید و سالار شهیدان در ایام محرم و صفر خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha