جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3916598
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد کرمان از برگزاری جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز شنبه، 25 مردادماه در جمع فعالان فرهنگی کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی در کرمان گفت: طرح تابستانه کتاب نیز در کرمان همزمان با کشور با 20 درصد تخفیف از هجدهم مردادماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استفاده از فضای مجازی است، افزود: کشور در شرایط شیوع ویروس کرونا قرار دارد و ناگزیریم از ظرفیت فضای مجازی بییشتر استفاده کنیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمان با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف تعطیل شدنی نیست و نیاز جامعه است، بیان کرد: در استان کرمان فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش رو را به نحوی برنامه‌ریزی می‌کنیم که در دو شکل قابل اجرا باشد تا اگر امکان اجرای آن در فضای حقیقی نبود به سمت اجرای آن در فضای مجازی برویم.

وی با بیان اینکه توصیه شده که مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی را باید توانمند کنیم تا از فضای مجازی بیشتر استفاده کرده و خود را در بحث سواد رسانه به روز و توانمند کنند، تصریح کرد: آموزش و ارتقای سواد رسانه‌ای 200 نفر از مدیران و فعالان مؤسسات فرهنگی و قرآنی در برنامه است.

علیزاده با اشاره به اینکه سامانه جامع و بانک اطلاعاتی حوزه قرآنی در استان کرمان دنبال می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه در استان کرمان یک بانک اطلاعاتی در حوزه قرآنی نداریم و هر دستگاهی یک آمار را ارائه می‌کند.

وی به وجود سردار سلیمانی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا به شخصیت فرهنگی حاج قاسم بیشتر پرداخته شود و وزارتخانه نیز به این مسئله نگاه مثبتی دارد.

مدیرکل ارشاد کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان کرمان در این راستا بیان کرد: طرح‌ها و ایده‌های جامعه فرهنگی و هنری جمع‌آوری شده و در نهایت به 10 برنامه رسیدیم که به ستاد برنامه‌ریزی فعالیت‌ها با محوریت حاج قاسم اعلام شده تا تأیید شوند.

وی به برگزاری جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی اشاره کرد و افزود: جشنواره ملی سرود کانون‌های مساجد و جایزه فرهنگی و ادبی سردار سلیمانی نیز از جمله این برنامه‌هاست.

علیزاده با اشاره به اینکه اجرای این برنامه‌ها با دو سناریو در فضای حقیقی و مجازی دیده شده است، گفت: ترویج شخصیت و روح بلند سردار سلیمانی و ترویج مکتب حاج قاسم به این برمی‌گردد که استمرار این فعالیت‌های شاخص فرهنگی و هنری را در سطح جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha